Új Suzuki-modell gyártása indul Esztergomban

2013-ban egy vadonatúj szabadidő-autó gyártása kezdődik, és januártól visszaáll a kétműszakos munkarend az esztergomi Suzuki-gyárban.

2012-tól Esztergomban fog készülni a jelenleg még csak tanulmányként létező S-Cross nevű szabadidő-autó szériaváltozata, részben ennek is köszönhető, hogy januártól visszaáll a kétműszakos termelés a jelenlegi egyről - jelentette be Hiszashi Takeucsi, a Magyar Suzuki Zrt.vezérigazgatója. Az új modell megjelenésének köszönhetően már nem csökkentik tovább a jelenlegi mintegy 3100 fős létszámot. A tervek szerint idén mintegy 155 ezer autót szerelnek össze Esztergomban, míg jövőre ez a szám elérheti a 180 ezret.

Jelenleg SX4, Swift és Splash készül a magyar Suzukinál, ez utóbbit Opel emblémával is gyártják, de az Agilát nálunk már nem forgalmazzák, csak exportra készül. A hazai kereslet drasztikus megcsappanása miatt jelenleg Oroszország és Németország a két legnagyobb felvevőpiac, de jól fogynak a Suzukik Angliában és Franciaországban is. Az esztergomi gyárat 1991-ben alapították és a próbaüzem pont 20 éve 1992-ben indult. Tavaly adták át a kétmilliomodik Esztergomban készült autót.

Forrás: Suzuki

A tanulmányautó formája elég szériaközelinek tűnik, talán csak a LED-es fényszórókat és a 20 colos kereket nem látjuk majd viszont a jövőre érkező szériaváltozaton

A Párizsi Autószalonon bemutatott új S-Cross a manapság divatos családi szabadidő-autók népes mezőnyében próbál szerencsét olyan modelleknek állítva konkurenciát, mint a Nissan Qashqai, Mazda CX-5, vagy Mitsubishi ASX. A 4,3 méter hosszú újdonság szériaváltozatát várhatóan jövő tavasszal mutatják be, míg a forgalmazás az év második felében veheti kezdetét. Az S-Cross mellett gyártásban marad az SX4 is, amely némi frissítésen esik át. A Suzuki távolabbi tervei meglehetősen ambíciózusak: 2013-tól minden évben bemutatnak egy új, az európai piacra szánt új modellt.

Forrás: Suzuki

A Párizsban bemutatott tanulmányautó hossza 431, szélessége 184, magassága 160, tengelytávja 260 centiméter. Ez azt jelenti, hogy fél kategóriával nagyobb lett az SX4-nél

 

 

Műszaki adatokat nem árult el a Suzuki, csak azt, hogy a szériaautó fejlettebb összkerék-meghajtást kap majd, mint az SX4, és azt, hogy a C-szegmens modelljei közel ennek lesz az egyik legnagyobb csomagtartója.

 

 

KAPCSOLÓDÓ CIKK