28,8 millió forint a legolcsóbb új Range Rover

range rover
Vágólapra másolva!
Megkezdődött Magyarországon a negyedik generációs Range Rover forgalmazása, az alapmodell közel kétszer annyiba kerül, mint egy BMW X5 vagy egy Audi Q7.
Vágólapra másolva!

Forrás: Land Rover

A negyedik generációs Range Rover legfontosabb újítása, hogy karosszériája teljes egészében alumíniumból készül, ezért modelltől függően akár 420 kilogrammal is könnyebb lehet, mint a hasonló motorral szerelt elődje. Természetesen fejlettebb elektronikai segédberendezéseket, gazdagabb alapfelszereltséget és új, frissebb dizájn is kap a vásárló a pénzéért, ráadásul a terepjáró-képesség is javult, például már 90 centiméter mély vízen is át tud kelni az autó. A tömegcsökkentés a fogyasztásra és a menettulajdonságokra is jó hatással volt: a háromliteres V6-os dízel alapmodell ciklus szerinti átlagfogyasztás 7,5 literre, szén-dioxid kibocsátása 196 g/km-re csökkent. Év végén a még takarékosabb dízel-hibrid is megvásárolható lesz.

Range Rover

BMW X5

Mercedes-Benz GL

Audi Q7

Hossz./szél./mag. (mm)

4999/2020/1836

4857/1933/1776

5120/1934/1850

5089/1983/1729

Tömeg (EU, kg)

2160

2150

2455

2345

Teljesítmény (LE/ford.)

258/4000

245/4000

258/3600

245/3800

Nyomaték (Nm/ford.)

600/2000

540/1750

620/1600

550/1750

Gyorsulás 0-100 km/órára (s)

7,9

7,6

7,9

7,8

Végsebesség (km/h)

210

210 (222)

220

216

Átlagfogyasztás (l/100 km)

7,5

7,4

7,4-8,0

7,4

Szén-dioxid-kibocsátás (g/km)

196

195

192-209

195

Alapár (M Ft)

28,77

15,56

22,20

16,24

A Range Rover és legfontosabb vetélytársai, az adatok a háromliteres, egyturbós dízelmotoros verziókra vonatkoznak



Egyelőre még csak háromféle motorral kapható a luxusterepjáró, a háromliteres, 258 lóerős V6-os dízellel (28,775 millió Ft), a 339 lóerős, 4,4 literes V8-as dízellel (34, 64 millió Ft) és az ötliteres, 510 lóerős kompresszoros V8-as benzinessel (36,71 millió Ft). Az alapmodell ára lényegesen magasabb, mint például egy hasonló motorral szerelt BMW X5-ösé (15,56 millió Ft), igaz, a brit sokkal komolyabb tereppel is megbirkózik szériában adott légrugózásával, felezőjével, állítható lengéscsillapításával és a különböző típusú terepekre beállítható üzemmód választó kapcsolójával. A közel 41 millió forintba kerülő benzines csúcsváltozat már olyan extrákat is tartalmaz, mint a 29 hangszórós, 825 wattos Bowers & Wilkins hifi, a radaros sebességtartó automatika vészfékező funkcióval, az automatikusan a terepviszonyokhoz alkalmazkodó Terrain Response 2 rendszer, az adaptív bi-xenon kanyarfényszóró, a televízió, a 360 fokos kamerarendszer, a bőrkárpitozás vagy a panoráma üvegtető.

Megjött a kombi Jaguar XF is

A Range Roverrel egyszerre a Jaguar XF kombi változata is megérkezett Magyarországra. A Sportbrake csomagtartója mindössze 10 literrel nagyobb, mint a limuziné (540 és 550 liter), viszont itt bővíteni is lehet a csomagtartót a hátsó ülések lehajtásával. A kombi felára motortól függően 1 millió forint és 900 ezer forint között változik, a legolcsóbb, 163 lóerős négyhengeres dízelért 14 millió forintot kérnek.

Forrás: Jaguar