Vágólapra másolva!
Lamborghini-motoros terepjáró roadsterrel és kupéval érkezett Genfbe Giugiaro dizájnstúdiója, az Italdesign.
Vágólapra másolva!

Forrás: Italdesign
Kattintson a képre a galériához!

Az Italdesign Giugiaro két éve már a Volkswagen-csoport kötelékébe tartozik, így a Genfi Autószalonra szánt két tanulmányautójukat már a kiállítás előestéjén, hétfőn leleplezték a sajtó számára a többi VW-csoportos járművel együtt egy nagyszabású bemutatón. A Parcour Coupé és Roadster az új, városi sportról, az akadályugrásról kapta a nevét, aki annak idején látta a Yamakasi című filmet, az tudja, miről van szó.

Forrás: Italdesign

A két kocsi között csak a tető jelenti a különbséget, mindkettő kétszemélyes, 4,53 méter hosszú, 2,07 méter széles és 1,33 méter magas, bár utóbbi több is lehet, ha a terepfokozatban 210-ről 330 mm-re állítják a hasmagasságot. Négy beállás közül lehet választani: pálya, utca, terep és jég.

Forrás: Italdesign

Hogy az 1,55 tonnás járművek a formájukhoz méltó dinamikával mozogjanak, arról a Lamborghini Gallardóból származó 5,2 literes V10-es motor gondoskodik, amelynek ereje az Audi hétfokozatú duplakuplungos váltóján keresztül jut el a 22 colos kerekekhez. A Parcour Coupé és Roadster 3,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebességük elméletben 320 km/óra.

Forrás: Italdesign

A kocsik különleges nyomórudas felfüggesztést kaptak, a nyomórudat egy rugóstaggal helyettesítették, így összesen nyolc rugóstagot építettek be. Aszfalton ebből csak négy működik, de terepen már mind a nyolc, ilyenkor jelentősen felpuhul a futómű és megnő az úthiba-elnyelő képesség.