Kispórolják az anyagot a brazil autókból

Brazília, Rio De Janeiro, Krisztus szobor
Vágólapra másolva!
A Brazíliában gyártott személyautók négyötöde nem elég biztonságos. Az európai törésteszteken a maximális öt csillagból csak egyet kapnának.
Vágólapra másolva!

A latin-amerikai ország ugyanakkor ontja a kocsikat, mert belső autópiaca a negyedik legnagyobb a világon. A brazil középosztály a fő vásárlóerő, a helyi autógyárakból naponta több mint 10 ezer kocsi gördül ki. Fordok, Fiatok, Chevrolet-k egyaránt vannak a termékpalettán, ám a Európában kapható modellekhez képest gyengébbek a hegesztéseik, kevesebb biztonsági extrával rendelkeznek, így balesetekben rosszabbul szerepelnek.

Balesetből ugyanakkor jóval több van, mint Európában vagy az Egyesült Államokban, mivel Brazília útjai kevésbé biztonságosak. Négyszer annyi a halálos autóbaleset a latin-amerikai országban, mint az Egyesült Államokban, és a különbség egyre nagyobb. 2000 és 2010 között az Egyesült Államokban 40 százalékkal csökkent a karambolban elhunytak száma, míg Brazíliában 72 százalékkal nőtt. A brazil baleseti sebészek szerint a sérülések jó része elkerülhető lenne, ha a kocsikat jobban építenék meg - írja az AP hírügynökség.