Titokban megfiatalodott a Suzuki Swift

Vágólapra másolva!
Tükörbe épített irányjelzővel és LED-es nappali fénnyel követi a divatot a mi autónk, de a takarékosabb dízelt leszámítva műszakilag nem sokat változott. Az angol importőr a frissítésen túl egy érdekes motor-karosszéria kombinációról is lerántotta a leplet.     
Vágólapra másolva!

A bumeráng formájú LED-es nappali fény az egyetlen feltűnő változás Forrás: Suzuki

A Nissan Note nemzetközi menetpróbájára tartva nemrég elcsíptünk az M1-esen egy autószállító trélert, ami Esztergomból a modellfrissített Swifteket szállította nyugatra, ám a Magyar Suzukinál még nincs hír az itthoni bevezetésről. A nagy-britanniai importőr viszont most közzétette az első hivatalos információkat és a képeket a ráncfelvarráson átesett kisautóról, amiből úgy tűnik, a gyökeres változások ezúttal elmaradtak – bár minek is nyúlna volna jobban hozzá a gyártó, amikor 2005 óta az új Swift két generációjából több mint 2,5 millió darabot el tudott adni.

Megújult a kárpit, a brit képviselet értelemszerűen jobbkormányosról közölt fotót Forrás: Suzuki

Kívülről csak az enyhén átrajzolt első lökhárító jelzi a változást, amelynek két szélén LED-es nappali fény jelenik meg a drágább kiviteleken. Szintén világító diódásra változott harmadik féklámpa, emellett megjelent a kínálatban egy új metálkék szín, a fapadosabb változatokon pedig lecserélik a dísztárcsákat. A legmagasabb, Angliában SZ4 kódjelű (többé-kevésbé a magyar GS-nek megfelelő) felszereltségi szintnél az immár elektromosan behajtható visszapillantó tükrök házába építik be az oldalindexet, és az automata funkciót kap a vezetőoldali ablakemelő. Ezen kívül csak az ülések kárpitozása változik, kék-szürke csíkok hoznak változatosságot az utastérbe.

Népsport: öt ajtóval is rendelhető lesz a 136 lóerős csúcsmodell Forrás: Suzuki

Nem változott a motorkínálat, vagyis a 1,2-es benzines (94 lóerő) vagy 1,3-as dízel (75 lóerő) közül lehet választani, igaz, utóbbi a módosított váltóáttételek miatt kevesebbet fogyaszt, és csak 101 gramm széndioxidot ereget ki kilométerenként. A kínálat csúcsán változatlanul az 1,6-os, 136 lóerős Sport áll, amely a márka történetében először mostantól ötajtósként is kapható, legalábbis Nagy-Britanniában. Piactól függően továbbra is lesz automataváltós és (eddig nálunk nem kínált) összkerékhajtású változat is a kínálatban, és szinte biztos, hogy folytatódik a különlegesen matricázott vagy fehér tetős limitált szériák offenzívája.