Már a frankfurti megnyitó előtt lerántotta a leplet legnagyobb újdonságáról, a Győrben készülő új A3 kabrióról az Audi. A második generáció az előzővel ellentétben nem az ötajtós, hanem a szintén Győrben készülő A3 szedán padlólemezére épül, ez nemcsak tágasabb utastér, hanem mutatósabb karosszéria elkészítését is lehetővé tette.
Amellett, hogy elődjénél nagyobb, az új építési módnak és az MQB padlólemeznek köszönhetően ötven kilóval könnyebb is az autó. A teljes hossz 4,24-ről 4,42 méterre, a szélesség 1,77-ről 1,79 méterre nőtt, a magasságból viszont 15 millimétert lecsíptek. A csomagtartó mérete jelentősen, 60 literrel nőtt, az új generációban 287 literes.
A vászontetőt magnézium-acél keretre feszítették, a nyitás-zárás 18 másodpercig tart, 50 km/h-s sebességig menet közben is működtethető. Európában (mert az új A3 kabrió Amerikában is kapható lesz) a 140 lóerős 1,4-es TSI-vel, a 180 lóerős 1,8-as TSI-vel, illetve a kétliteres, 150 lóerős dízellel indul az értékesítés. Később érkezik egy 110 lóerős 1,6-os dízel, míg az S3-asba kétliteres benzines turbómotor kerül 300 lóerős teljesítménnyel.
Szokás szerint hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos S tronic váltó lesz választható, az összkerékhajtású kivitelek is jönnek hamarosan.