Erősebb, könnyebb, drágább és értelmetlenebb

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse, frankfurti autókiállítás
Vágólapra másolva!
A Frankfurti Autószalonra egy alaposan kihegyezett és méregdrága kiegészítőkkel felcicomázott utcai versenyautóval készült a Lamborghini.
Vágólapra másolva!

Nem árulták el, hogy hány darabot csinálnak ebből a különleges kivitelből Forrás: Lamborghini

A Volkswagen-csoporthoz tartozó olasz sportautógyár egy limitált kiadású Gallardóval készült a Frankfurti Autószalonra. A képeken látható LP 570-4 Squadra Corse nevű modell egy utcára szabadított versenyautó szuperkönnyű, ámde méregdrága anyagokkal teletömve, így a felhasználása meglehetősen kérdéses. Utcára ugyanis túl radikális, versenypályára meg túlságosan sok felesleges és drága extrákat rakta bele, ami egy – jó eséllyel bekövetkező csattanásnál – igencsak költségessé teszi a száguldozást, bár aki egy ilyen autót megengedhet magának, az nagy valószínűséggel nem foglalkozik ilyen földhözragadt apróságokkal.

Ugyanazt a V10-es motort kapta, mint a Gallardo-kupa versenyautói Forrás: Lamborghini

A gyorszárakkal rögzített – és szénszálból készült – motorháztető alatt ugyanazt a megvadított V10-es motort találni, ami a Lamborghini Super Trofeo sorozat versenyautóiban is dolgozik. Számokban mindez 570 lóerőt és 3,4 másodperces gyorsulást jelent 100 km/órára, míg a végsebesség valahol 320 környékén van, így ennek fényében máris nem tűnik öncélúnak az autó fenekére rakott hatalmas légterelő.

Természetesen az utasteret is telerakták szénszálas kiegészítőkkel és kibélelték alcantarával Forrás: Lamborghini

A rengeteg szénszálas kiegészítőnek köszönhetően 70 kilót sikerült lefaragni egy mezei Gallardóhoz képest, ami 1340 kilós súlyt jelent. Az összkeres sportautó természetesen nem kézi, hanem egy robotizált hatsebességes automataváltót kapott, amit a kormány mögé szerelt fülekkel lehet macerálni. Az anyagiakban feltehetően nem szűkölködő célközönség sárga, fehér, szürke és piros fényezések közül választhatják ki a kedvencüket, de – ahogy az ilyen szupersportautóknál lenni szokott – a féknyergek színétől kezdve az ülések méretéig, szinte mindent az ízlésükhöz igazítanak. Ennek természetesen ára is van, méghozzá nem is kevés, Olaszországban 190 ezer eurótól indul az árlista, adók és extrák nélkül. Arról eddig nem nyilatkozott a Lamborghini, hogy hány darabot csinálnak ebből a kivitelből.