Az egyik cica elkelt az állatkertben

2013.11.20. 17:21

A jelenleg is zajló Los Angeles-i Autószalonon bemutatták a Porsche új, Macan nevű szabadidőautóját. Ezzel párhuzamosan a magyarországi Porsche-importőr örökbe fogadott egy kéthónapos tigriskölyköt a Fővárosi Állatkertben. Van összefüggés a két dolog között.

A Los Angeles-i Autószalonon végre lerántották a leplet a Porsche régóta várt újdonságáról, a Macan nevű szabadidőautóról, amely a Cayenne alá érkezik a kínálatba. A 4,7 méter hosszú modell az Audi Q5 alapjaira épül, ám annál 7 centivel hosszabb, egy kicsit szélesebb és alacsonyabb, ami nem véletlen ugyanis a Porsche nem a terepjárást, hanem a sportos kezelhetőséget erőltette a fejlesztések során. Az amerikai premieren szerényen meg is jegyezték, hogy a kategóriájában a Macan „a legagilisabb” modell, amit a gyári videók és műszaki paraméterek alapján még akár el is lehet hinni nekik.

14,6 centivel rövidebb, 1,6 centivel keskenyebb és 8,2 centivel alacsonyabb, mint egy Cayenne, amelye az Audi Q7-essel és a Volkswagen Touareggel áll szoros rokonságban. Érdekes részlet, hogy a motorháztető "ráfolyik" az autó oldalára és egyben sárvédő is.Forrás: Porsche

A csúcsváltozat (Macan Turbo) egy új duplaturbós, 3,6 literes V6-os motort kapott 400 lóerővel, aminek köszönhetően 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, de ha valaki megveszi a – többi Porschéból ismerős – feláras Sport Chrono csomagot, akkor ez a produkció akár 4,6 másodperc alatt is összejöhet. Ami azért nem rossz teljesítmény egy közel kéttonnás szabidő-autótól. Aki ezt túlzásnak érzi, annak ott van egy - a Cayenne hibridből is ismert - háromliteres, szintén V6-os benzinmotor 340 lóerővel (Macan S). A dízelpártiak – és az importőr szerint ők lesznek többségben – egyelőre nem sokat variálhatnak, mert mindössze egy 258 lóerős, háromliteres dízelmotor (Macan Diesel), jelenti a „kínálatot” 580 newtonméteres nyomatékkal.

A kínálat csúcsának számító Turbo alapfelszereltsége a 19 colos felnigarnitúra, valamint nagyobb féktárcsákat is kapott vörös nyergekkel. Szintén benne van  a közel 20 milliós nettó árban az állítható futómű, a sportülések, az érintőképernyős navigáció, valamint a 14 hangszórós Bose audio rendszer.Forrás: Porsche

A gyengébbik benzines és a dízel nettó alapára egyaránt 14 300 000 forint, míg a Turbóért közel 20 millió forintot kérnek áfa és regisztrációs adó nélkül. A Turbo egyébként nem csak 60 lóerővel tud többet a gyengébbik benzinesnél, hanem egy sereg egyéb opció is alapáron jár hozzá. Ami közös mindhárom modellben az az alapáron adott összkerékhajtás, bőrkárpit és hétfokozatú, duplakuplungos automataváltó. A Macan hazai forgalmazása már elindult, ám ez csak előrendelést jelent még, ugyanis az első példányok 2014 áprilisában érkeznek meg. A hazai importőr tájékoztatása szerint jövő évre 50 darabos „kvótát kaptak”, de reményeik szerint ennek dupláját is el tudják majd adni a 2015-ös év keretét előre kihasználva. 2015-ben érkeznek olcsóbb, négyhengeres motorral szerelt kivitelek is, kétliteres turbós és benzinesek, viszont csak elsőkerekes, kéziváltós változatok nem lesznek.

A műszerfal és a középkonzol ismerős lehet a Panamerából és a Cayenne-ből, a kormány viszont a 918 Spyderéhez hasonlít.Forrás: Porsche

Macan lett az egyik fővárosi kistigrist

A Macan Los Angeles-i premierjével egy időben a magyarországi Porsche-importőr örökbe fogadta az augusztusban született két szibériai tigriskölyök közül az egyiket. Ennek örömére Macan lett a jelenleg foxi méretű kistigris neve, ami malájul tigrist jelent. Macan és testvére mindebből annyit vettek észre, hogy egy extra etetést iktattak be nekik szerdán, bár ezt inkább csak az anyukájuk értékelte, hiszen a kölykök még szopnak, így végleges fogak híján csak játszottak az ajándék marhalábakkal.

Macan és testvére ismerkednek a marhalábakkal. A háttérben a mamájuk falatozik.Fotó: Nógrádi Attila - Origo

A szibériai tigrisről annyit kell tudni, hogy ez a legnagyobbra növő macskaféle, így a kis Macanból jó eséllyel egy közel 3 méter hosszú és akár 300 kilót is nyomó cica lehet. Macan és családja szemmel láthatóan jól érzi magát a fővárosi kertes házában, ahol kicsi az esély, hogy egy orvvadász kilövi a bundájáért és csontjaiért. Eredeti élőhelyén erre már jóval nagyobb a sansz, ezért is áll a szibériai tigris a kihalás szélén.