Véget vetnek az autók trükkös fogyasztásmérésének

Vágólapra másolva!
Új rendszert dolgoz ki az unió, és a kisteherautók emisszióját is csökkenti.
Vágólapra másolva!

Több mint negyedével, kilométerenként 203 grammról legfeljebb 147 grammra csökkenti kötelező jelleggel a 3,5 tonna maximális össztömegű teherautók megengedett szén-dioxid-kibocsátását az Európai Parlament (EP) által kedden elfogadott jogszabály-tervezet 2020-tól.

A parlament közleményéből az is kiderül, hogy maga a szabály nem konkrétan a kisteherautókra vonatkozik. Azoknak az autógyártóknak, amelyek kisteherautót is gyártanak és forgalmaznak az EU-ban, a teljes modellpaletta átlagában kell teljesíteniük az előírást.

Emellett a parlament arra is biztosítékot kért és kapott a javaslat vitája során, hogy a javaslattételi joggal rendelkező Európai Bizottság kezdeményezze egy olyan rendszer bevezetését, amely a jelenleginél megbízhatóbbá teheti a károsanyag-kibocsátás mérését. Most ugyanis a képviselők szerint a környezetvédelmi vizsgálatok során az autógyártók számos kiskaput kihasználnak annak érdekében, hogy olyan fogyasztási és kibocsátási értékeket tüntethessenek fel járműveiken, amelyeket mindennapos vezetés során szinte lehetetlen elérni.

Az autógyártók trükkjeiről ebben a cikkünkben írtunk.