Katasztrofális az indiai autók töréstesztje

2014.02.03. 09:46

Az még nem volt nagy meglepetés, hogy a Tata Nano nulla csillagot ért el, de az már igen, hogy a Volkswagen Polo is.

Nem okozott meglepetést, hogy a világ legolcsóbb autója, a Tata Nano végzett a legrosszabbulForrás: Global NCAP

A töréstesztet végző szervezet, a Global NCAP a Tata Nano (a világ legolcsóbb autója), a Suzuki-Maruti Alto 800, a Ford Figo (a régi európai Fiesta), a Volkswagen Polo és az előző generációs Hyundai i10 ütközésbiztonságát vizsgálta. Ez az öt autó adja az Indiában tavaly elkelt összes új autó egyötödét. Szándékosan minden autónak a legolcsóbb változatát tesztelték, így egyik sem tartalmazott légzsákot, mivel ez Indiában nem kötelező.


A teszt katasztrofális eredménnyel zárult, mind az öt autó nullacsillagos eredménnyel végzett a 64 km/h sebességgel végrehajtott félátfedéses, frontális törésteszten. A Hyundai i10, a Suzuki-Maruti Alto 800 és a Tata Nano karosszériája teljesen összecsuklott a törésteszteken, ami azt valószínűsíti, hogy az ezekben ülő utasok valószínűleg súlyos, életveszélyes sérülést szenvedtek volna. A Global NCAP szerint ezek az autók szerkezetileg annyira gyengék, hogy még az sem segített volna az utasaikon, ha lett volna az autókban légzsák.

Csak a Volkswagen és a Ford gyűrődőzónája működött rendesen, ezekben az autókban egyben maradt az utascellája. Azonban e kettő közül is csak a régebbi fejlesztésű Ford teljesítette az ENSZ minimális biztonsági előírásait (mivel a vezető éppen nem fejelte le a kormányt), amelyet egy kisebb sebességgel, 56 km/h órával elvégzett törésteszten vizsgáltak.

„India az egyik legfontosabb autópiac és kisautó-gyártási központ a világon, ezért különösen aggasztó azt látni, hogy az itteni autók biztonsági szintje 20 évvel van elmaradva az európai és észak-amerikai szinttől” – nyilatkozta a tesztek után Max Mosley, a Global NCAP elnöke.

A teszt után a Volkswagen úgy döntött, hogy a szériafelszereltség részévé teszi a két első légzsákot minden Polón Indiában, az ilyen felszereltségű német kisautó eredménye így 4 csillagra javult. A Global NCAP az értékelésében kiemelte, hogy a Tata Nanónak nincsenek hárompontos biztonsági övei a hátsó ülésen, így ebbe a kocsiba hátra nem lehet szabályosan egy biztonsági gyerekülést betenni.