Bedől a kanyarban a kristálylámpás luxuskupé

Mercedes-Benz S-osztály Coupé
Vágólapra másolva!
A Swarovski-kristályos fényszóró mellett a Mercedes S-osztály kupé másik különlegessége, hogy úgy dől be a kanyarban, mintha motorkerékpár lenne.
Vágólapra másolva!
Kattintson a képre a galériáért! Forrás: Mercedes-Benz

Talán a hétfőn kiszivárgott kép hatására, már a Genfi Autószalonra időzített világpremier előtt a Mercedes közzétette az új, C117-es kódnéven futó S-osztály Coupé sajtóanyagát és képgalériáját. A CL-t váltó óriáskupé természetesen az S-osztály technikájára épül, de a megjelenése nem csak a kettővel kevesebb ajtó miatt tér el a négyajtósétól. Az orra jobban hasonlít a Kecskeméten készülő CLA-ra, mint az S-re, a hátsó lámpák pedig szinte változtatás nélkül kerültek át a tavaly ősszel bemutatott tanulmányautóról. Már hagyomány a nagy Mercedes kupék esetében, hogy a B-oszlopot elhagyják, így lehúzott oldalablakokkal elegánsabb a kocsi megjelenése.

Kattintson a képre a galériáért! Forrás: Mercedes-Benz


„Az új S-osztály Coupé formáját tekintve a lehető legradikálisabb változáson ment keresztül elődjével összehasonlítva” - mondta Gorden Wagener, a Daimler designért felelős alelnöke. „Az érzelmes sziluett az egyértelműen progresszív formanyelvvel karöltve tökéletes szimbiózist alkot, és így ’érzéki tisztaság’ filozófiánk kiteljesedik benne.”

Az 5,03 méter hosszú, konvex és konkáv felületekből álló kétajtós karosszéria 1,9 méter széles és 1,41 méter magas, a tengelytávja 5,5 centiméter híján eléri a 3 métert. Igazi különlegesség, hogy a szériafelszereltség részeként adott full-LED fényszórókat felár ellenében oldalanként 47-47 Swarovski-kristállyal díszítik. Ebben az esetben 17-17 szögletes kristály alkotja a menetfényeket, és 30-30 kör alakú az irányjelzőket. Szériafelszereltség a panorámatető, amely a maga 1,32 m2-es méretével a tetőfelület több mint kétharmadát foglalja el. Ahogy az SLK-ban is, az átlátszó tető gombnyomásra elsötétíthető, ilyenkor a fény kevesebb mint 1 százalékát engedi be. Akinek ez is sok, elhúzhatja a motoros rolót.

Kattintson a képre a galériáért! Forrás: Mercedes-Benz


A bőrborítású műszerfal alapvetően megegyezik azzal, amit az S-osztályban találunk, de kettő helyett háromküllős sportkormányt építettek be, és a műszerfal felső részét is átalakították, ezért az utasoldali légzsákot mélyebbre kellett tenni. Ez tette lehetővé, hogy a hatalmas, kétrészes, szélesvásznú TFT-kijelzőt a díszítőfelület elé helyezzék, amit vizuálisan is hangsúlyoznak azzal, hogy a háttérfény fénykoronaként veszi körbe a képernyőt. Természetesen az ülések sportosabb formájúak és jobb oldaltartásúak, mint a limuzinban. Felárért lávaköves masszázst imitáló ülés és illatosító-ionizáló klímaberendezés is kérhető.

Kattintson a képre a galériáért! Forrás: Mercedes-Benz


Az S-osztályban a Magic Body Contol nevű aktív futómű még „csak” arra volt képes, hogy kamerával figyelje az útfelületet, és a felfüggesztés feszességét folyamatosan a burkolat minőségéhez igazítsa. A Coupéban azonban kibővült a tudása a világújdonságnak számító kanyardőlés-funkcóval: az autó egy motorkerékpároshoz vagy egy síelőhöz hasonlóan képes bedőlni a kanyarokban, persze jóval kisebb szögben. Nem a kanyarsebesség növelése volt a mérnökök célja, hanem az, hogy az utasokra ható oldalgyorsulások mérséklődjenek. A 30-180 km/h között működő funkció főleg országúton kínál nagyobb vezetési élményt és kényelmet. Amikor a kanyardőlés-funkció be van kapcsolva, és a szélvédőben lévő sztereokamera, valamint az oldalgyorsulás-mérő szenzor érzékeli a kanyart, az ívkülső rugóstagok talppontját eltolja a rendszer, így az autó a másodperc törtrésze alatt automatikusan, akár 2,5 fokot dől a „kanyar ellen“. Persze a dőlési szög függ a sebességtől és a kanyar erősségétől is.

Kattintson a képre a galériáért! Forrás: Mercedes-Benz


Egyelőre csak egy motort kínálnak a kocsihoz, az S 500 Coupé 4,7 literes biturbó V8-asa 455 lóerős teljesítményre képes, csúcsnyomatéka 700 Nm. A sportos vezetési élményben lényeges szerepet játszik a kipufogórendszer, amelyben pneumatikus szelepek nyitásával sportosabbá válik a hanghatás.