Hat év után sem nyugdíjazzák a Sciroccót

Volkswagen Scirocco
Vágólapra másolva!
A Volkswagen idősödő kupéja finoman átdolgozott külsővel és új motorválasztékkal még három évig a kínálatban marad.
Vágólapra másolva!
15 lóerővel lett erősebb a Volkswagen Scirocco R Forrás: Volkswagen

A karakteres megjelenésű, 2008-ban bemutatott Volkswagen Scirocco még előző Golfok műszaki alapjaira épült, a modellfrissítés során a főbb részegységeket változatlanul hagyták, így csak a három év múlva érkező utód kapja majd meg a hetes Golf platformját, az MQB padlólemezt.

Új lökhárítókat, más formájú bi-xenon fényszórót és LED-es hátsó lámpákat azért kapott a kupé, emellett átdolgozták a hűtőrácsát és a csomagtartójának a nyitó mechanizmusát (már a VW-embléma elforgatásával kell nyitni), és egy fekete diffúzort is bekerült a hátsó lökhárítójába. Kiszélesítették a színválasztékot, megjelent egy új fehér, piros, szürke és metál lila és arany árnyalat a választékban, és a 17-19 colig terjedő méretű könnyűfém felnik is új formájúak.

Az új hátsó lámpákról a legkönnyebb felismerni a frissített Sciroccót Forrás: Volkswagen

Belül is csak enyhén változtattak a bevált modellen, az analóg műszerek az új Golf GTI-ből származnak, lapos aljú lett az új kormánykerék, és megjelent egy kiegészítő műszeregység középen, amely turbónyomás-mérőt, olajhőmérséklet-mérőt és stoppert tartalmaz.

Kellemesebb anyagokkal, három kiegészítő műszerrel és egy új kormánykerékkel dobták föl a belsőt Forrás: Volkswagen

Erősebbé és takarékosabbá váltak az új motorok a Scirocco R-en kívül minden változathoz szériában adott start-stop rendszernek és fékenergia visszatáplálásnak köszönhetően, az elődhöz képest akár 19 százalék is lehet az fogyasztáscsökkenés mértéke. Minden motor turbós, és teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási előírásokat. Az új alapmotor az 1,4-es, 125 lóerős TSI, a kétliteresből 180 és 220 lóerőset is kínálnak, a Scirocco R kétliteres, 280 lóerős erőforrása viszont már a hetes Golfból ismert új EA888-as motorcsaládba tartozik. A kétliteres TDI-k közül a gyengébb 150, az erősebb 184 lóerős, előbbi 4,1, utóbbi 4,3 literes átlagfogyasztással rendelkezik a hivatalos mérési ciklus alapján.

Minden motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár alapáron, az alapmotor kivételével felárért mindegyikhez elérhető a hatfokozatú DSG is. Összkerékhajtással nem rendelhető egyik Scirocco sem, pedig a legerősebb, R jelzésű Golfokat csak 4x4-es hajtással lehet megvenni. A felfrissített Scirocco a Genfi Autószalonon mutatkozik be.