Újabb autógyár került kínai kézbe

Vágólapra másolva!
A kínai Wanxiang-csoport autóalkatrész-beszállító aukción megvásárolta az amerikai Fisker elektromos autókat gyártó cég csődeljárás után megmaradt részeit.
Vágólapra másolva!

A Fisker technológiája 126,2 millió dollár készpénz, 8 millió dollár értékű adósság-átvállalás, illetve részvénycsere, összesen 149,2 millió dollár ellenében kerül a legnagyobb kínai autóalkatrész beszállító vállalt birtokába. A Wanxiang - egy másik aukción - tavaly már megvásárolta a Fisker számára korábban akkumulátorokat szállító A123 Systems nevű céget.

A Fiskert 2007-ben Henrik Fisker, dán autótervező és a BMW egyik korábbi menedzsere, Bernhard Koehler alapította. Munkájuk eredménye egy 100 ezer dolláros konnektorról tölthető hibrid luxusautó, a Fisker Karma lett. Az autógyár tavaly vált fizetésképtelenné az A123 Systems csődje, egy befagyasztott állami hitelkeret, valamint a Sandy hurrikán által a raktárkészletében okozott pusztítás miatt. A Karma modellből összesen mindössze kétezer példányt értékesítettek.

Kínában egyre népszerűbbek az elektromos autók

A IEA (International Energy Agency) Nemzetközi Energia Ügynökség prognózisa szerint 2020-ra Kína lesz a világ legnagyobb elektromos autó piaca. Az elektromos autókat gyártó amerikai Tesla is bizakodó a piaci kilátásokat illetően: az idén globális eladásainak megduplázására számít a tavalyi több mint 22 ezerhez képest úgy, hogy forgalmának 30-35 százalékát a kínai piac veszi majd fel. A Tesla tehát mintegy 14 ezer autót tervez Kínában értékesíteni azok borsos, 734 ezer jüanos (121 ezer dollár) ára ellenére is.