Rovarszemekkel támad az új Citroën C1

Citroën C1
Vágólapra másolva!
A Peugeot után a Citroën is bemutatta a maga autóját a PSA-Toyota hármas ikrek közül. A C1-es sokkal merészebb külsőt kapott, mint a 108-as.
Vágólapra másolva!
Forrás: Citroën

2005-ben bemutatott elődjéhez hasonlóan az új C1-es is három- és ötajtós karosszériával készül majd, az újdonságot a Peugeot 108-asnál már látott, 76 centiméteres elhúzható vászontető bevezetése jelenti, amelyet a Citroënnél Airscape-nek neveznek.

Forrás: Citroën


A városi mini hossza 3,46, szélessége 1,62, a fordulókörének átmérője 9,6 méter, a csomagtartója pótkerékkel 180 literes. Formája sokkal merészebb, mint az első generációé, ami főleg a Nissan Juke-ról másolt, rovarszemekre emlékeztető, LED-es nappali fényekkel ellátott fényszóróknak, a háromdimenziós hatású hátsó lámpáknak, valamint a feketére festett A-oszlopoknak köszönhető. Nyolcféle színnel rendelhető majd a C1, kettő közülük kéttónusú lesz, a külső színek a belső díszbetéteken is megjelennek.

Forrás: Citroën


Egyliteres, háromhengeres, 68 lóerős, és egy 1,2 literes, szintén háromhengeres, 82 lóerős benzinmotorral lehet majd megvenni a 840 kilogrammos miniautót, előbbi csak 3,8 litert fogyaszt, utóbbival pedig 11 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre az autó. A kisebb motorhoz felárért ötfokozatú robotizált váltó is rendelhető lesz, melyet a gyár Efficient Tronic Gearbox-nak nevez. Az utastérben a 7 colos érintőképernyő van központi helyen, amely képes a mobiltelefonunk kijelzőjének képét megjeleníteni. Olyan, a korábbi C1-eshez nem elérhető extrák is rendelhetőek lettek, mint az ülésfűtés, a kulcs nélküli rendszer, vagy a tolatókamera.

Forrás: Citroën


Már csak a Toyota adós az új Aygo bemutatójával, a japánok eddig csak egy ízelítőnek szánt képet mutattak róla, a Genfi Autószalonig azonban arról is lekerül majd a lepel. A három minit elődeikhez hasonlóan a csehországi Kolinban gyártják majd.