Gázos lett a Skoda kupéja

Skoda VisionC
Vágólapra másolva!
Az ötajtós VisionC olyan áramvonalas, hogy a 110 lóerős, földgázzal üzemelő motorral is bőven 200 km/h fölötti a végsebessége.
Vágólapra másolva!
Forrás: Skoda

A múltkori előzetes után hivatalosan is bemutatták a Skoda új tanulmányautóját a Genfi Autószalonon. Az Audi A5 Sportbackre hasonlító VisionC a márka első ötajtós kupéja. A pletykák szerint csak két évet kell várni a sorozatgyártásáig.

Forrás: Skoda


Az ötajtós kupé azt bizonyítja, hogy a Skoda ki akar törni a tágas, praktikus, kedvező árú, de unalmas autók gyártójának a szerepéből. Ha elkezdik a VisionC gyártását, akkor a 4,7 méter hosszú kupé az Octavia és a Superb közötti űrt töltheti be. Műszaki alapjait, így a moduláris MQB padlólemezt az Octaviától örökli majd.

Forrás: Skoda

Valószínűleg már nem sokat változik az alapforma a sorozatgyártásig, de a részletek, például a háromszög motívumú lámpatestek, még sokat módosulhatnak. Bár a formája elegáns és sportos, a VisionC sem mond le a Skodák hagyományos értékéről, a tágasságról, a gyár szerint az autó több mint elegendő helyet biztosít négy felnőttnek és a csomagjaiknak. Többen nem is tudnának beülni, mivel csak négy ülést tettek a kabinba. A vezető előtt egy szabadon konfigurálható digitális műszerfalat találunk, a legfontosabb funkciókat egy középre helyezett, nagyméretű érintőképernyőn kell irányítani.

Forrás: Skoda

A VisionC mozgatásáról egy 1,4 literes, 110 lóerős turbómotor gondoskodik, amelynek azért ilyen szerény a teljesítménye, mert földgázzal (CNG) is üzemelhet. Mindössze 3,4 kilogramm gázt fogyaszt száz kilométeren, ami a 91 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás alapján benzinből 3,9 literes fogyasztásnak felel meg. Még a kis teljesítményű motorja ellenére is 214 km/h a kupé végsebessége, mivel a karosszériája nagyon áramvonalas (0,26 az alaktényezője) és könnyű (a karosszéria-elemek alumíniumból készülnek).