Kacérkodik egy kompakt szabadidő-autó piacra dobásának gondolatával a Volkswagen, a Genfi Autószalonon bemutatott T-Roc tanulmány a projekt első megtapogatható eredménye. A németek komolyan gondolják, hogy szériamodellé fejlesztik az autót, ez azonban legkorábban 2017-re várható. Addig még bőven van idő csiszolni a részleteken.
A tanulmány a show kedvéért levehető tetővel készült, de arra azért kár számítani, hogy a végleges változat is ilyen lesz. A Golf-alapokra, vagyis az MQB legókészletre épülő SUV 4179 milliméter hosszú, 1831 milliméter széles és 1501 milliméter magas, vagyis jóval kisebb a Tiguannál.
Egész pontosan 247 milliméterrel rövidebb, 202 milliméterrel alacsonyabb, egyedül a szélesség nőtt 22 milliméterrel. A tengelytávolságból 10 millimétert vágtak. A Volkswagen egyébként valóságos SUV-inváziót tervez a közeljövőre, a T-Roc szériaváltozata egy öt tagból álló modellcsaládban kap majd helyet.
A T-Roc nem kapott új motort, a kétliteres dízel 184 lóerős változatával szerelték fel. Háromféle üzemmódba kapcsolható az összkerékhajtási rendszer, ezek utcai, offroad és hó.