Michelisz csak a 11. helyről rajtolhat

Michelisz Norbert
Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője a túraautó-világbajnokság (WTCC) magyarországi versenye előtti tesztfutamon a mogyoródi Hungaroringen 2014. május 2-án.
Vágólapra másolva!
A Zengő Motorsport versenyzője az időmérő első szakaszában még a 3. lett, a másodikban viszont egy váratlan műszaki hiba miatt nem tudott mért kört megtenni, ezért a 12. helyen végzett. A pole pozíció Yvan Mulleré lett a citroёnes csapattársai előtt. Michelisz a 11. helyről indulhat a futamokon, mert Dusan Borkovicot kizárták az autója szabálytalan hasmagassága miatt.
Vágólapra másolva!
Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője a Honda Civic TC1-essel Forrás: MTI/Kovács Tamás

Amilyen jól indult a Túraautó Világbajnokság (WTCC) hungaroringi időmérője Michelisz Norbertnek, olyan rosszul végződött. A magyar versenyző az időmérő első szakaszában a 3. helyen végzett 1:49,421-es körével, amelynél csak két citroёnes versenyző, José Maria Lopez és Yvan Muller tudott jobbat menni.

A Q2-ben viszont valami meghibásodott az autó jobb első futóművénél - valószínűleg vagy a lengőkar, vagy a kormányösszekötő – ami miatt a 4-es (bal) kanyarban a kormány már 30 fokkal jobbra állt, és irányíthatatlanná vált a Honda. Mivel a Q2-ben Michelisz így nem tett meg mért kört, ezért a 12. helyen fejezte be az időmérőt. Vasárnap azonban mind a két versenyen a 11. helyről fog indulni, mert Dusan Borkovicot kizárták az autója szabálytalan hasmagassága miatt.

Michelisz Norbert részletes nyilatkozata ebben a cikkben olvasható el.

Yvan Muller Forrás: AFP/Franck Pennant

A 60 kilogrammos büntetősúly dacára a Citroenek ismét verhetetlenek voltak, a francia csapat versenyzői közül Yvan Muller szerezte meg a pole pozíciót 1:48,727-es körével. Mindössze 34 ezreddel verte meg az argentin José Maria Lópezt, a kilencszeres rali világbajnok Sébastien Loeb lemaradása már 386 ezred volt Mullerhez képest. Mögöttük a két gyári Honda Civic végzett Tiago Monteiróval és Gabriele Tarquini vel, a portugál ex-Forma-1-es versenyző lemaradása bő 4 tizedmásodperc volt Mullerhez képest, ami a korábbi versenyekhez képest kedvező eredménynek mondható.

Az időmérő győztese, Yvan Muller Forrás: MTI/Kovács Tamás

Yvan Muller az időmérő utáni hivatalos sajtótájékoztatón elmondta, hogy meglepődött a Hondák gyors tempóján a Q2-ben, azt viszont nem értette, hogy a Q3-ban miért mentek lassabban a japán autók. López szerint autója máshogy volt beállítva, mint Mulleré, ezért vesztett sokat az első szektorban a négyszeres világbajnokhoz képest, és ezért vert rá közel ugyanannyit az utolsóban. Loeb bevallotta, hogy a döntő körében az utolsó szektorban hibázott egy kicsit, de valószínűleg a hiba nélkül sem tudott volna az első sorba kerülni. A raliból érkezett kilencszeres világbajnok egyébként eléggé kicentizte a Q2 végén a továbbjutást, mivel csak 0,1 másodpercen múlt, hogy ő, és nem Mehdi Bennani jutott be a Q3-ba.


Eredmények:

1. Yvan Muller Citroёn 1:48.727
2. José Maria Lopez Citroёn 1:48.761 +0.034
3. Sébastien Loeb Citroёn 1:49.113 +0.386
4. Tiago Monteiro Honda 1:49.166 +0.439
5. Gabriele Tarquini Honda 1:50.576 +1.849
6. Mehdi Bennani Proteam Honda 1:49.745 Q2
7. Tom Chilton ROAL Chevrolet 1:49.757 Q2
8. Tom Coronel ROAL Chevrolet 1:50.428 Q2
9. Gianni Morbidelli Munnich Chevrolet 1:50.728 Q2
10. Dusan Borkovic Campos Chevrolet 1:51.937 Q2
11. Hugo Valente Campos Chevrolet 1:52.123 Q2
12. Michelisz Norbert Zengo Honda Q2
13. Rob Huff Lada 1:50.908 Q1
14. James Thompson Lada 1:50.995 Q1
15. Rene Munnich Munnich Chevrolet 1:51.123 Q1
16. Mikhail Kozlovskiy Lada 1:52.451 Q1
17. Pasquale di Sabatino Engstler BMW 1:54.584 Q1
18. Franz Engstler Engstler BMW 1:55.121 Q1
19. Yukinori Taniguchi Nika Honda 1:56.561 Q1
20. John Filippi Campos SEAT 1:56.588 Q1