Ismerős, pedig teljesen új az Opel Corsa

opel corsa
Vágólapra másolva!
A németek Brazília elleni 7-1-es győzelmének árnyékában az Opel bemutatta a Corsa vadonatúj, E jelű generációját, amely minden eddiginél jobb vezetési élményt ígér.
Vágólapra másolva!

Az Opel azt állítja, hogy az új Corsa minden egyes karosszériaeleme új, az utastérben sem maradt egyetlen elem sem a helyén, az autó mégis nagyon ismerős maradt. Ennek két oka van: egyrészt a generációváltás ellenére a padlólemez maradt a régi, csak az utolsó csavarig felújították, így az autó arányai többé-kevésbé változatlanok maradtak. Másrészt az új formához az Opel miniautójától, az Adamtól vettek kölcsön néhány elemet a dizájnerek: a front rész kifejezetten jól sikerült, a hátsóval lehetett volna még dolgozni.

A képekre kattintva galéria nyílik! Forrás: Opel

A padlólemez változatlanságával magyarázható, hogy a méretek gyakorlatilag maradtak a régiek, a teljes hosszúság mindössze három milliméterrel nőtt, a csomagtartó 285 literes. Az utasteret elnézve azonban ebben a környezetben mindenki jobban érzi majd magát, mint a kifutó modellben, ha kint nem is, bent - szintén az Adam mintájára - tényleg igazi forradalom történt.

Forrás: Opel

A Corsa is megkapta az Opel Intellilink rendszerét 7 colos érintőképernyővel, az opciós listán lesz holttérfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, automata parkolórendszer, kormányfűtés és tolatókamera is. Noha a padlólemezt csak átdolgozták, a futóművet teljesen új alapokról építették újra, így minden eddiginél jobb vezetési élményt ígér az autó. Kétféle hangolás érhető el, Comfort és Sport.

Forrás: Opel

Az Adam után a Corsában is jön az Opel új egyliteres, háromhengeres turbómotorja, amely 90 és 115 lóerős változatban lesz rendelhető, a legnagyobb nyomaték azonban mindkét esetben 170 Nm. A motor Magyarországon, az Opel szentgotthárdi üzemében készül.

Forrás: Opel

A benzines kínálat az átdolgozott, 70 lóerős 1,2-es szívóval indul, de választható 1,4-es is 90 vagy turbóval 100 lóerővel. Dízelből az 1,3-as CDTI-t kínálják 75 vagy 95 lóerővel, az autóban új fejlesztésű hatfokozatú váltók (egy-egy manuális és automata) is megjelennek.