Turbós-kompresszoros hibrid az új Volvo XC90

2014.08.26. 15:07

Bemutatta nagy szabadidő-autója, az XC90-es új generációját a Volvo. Hosszú évek óta ez a legfontosabb modell a márka történetében, rögtön egy limitált szériával indul az értékesítés.

Az XC90-es előző generációját az autóiparban örökkévalóságnak számító 11 évvel ezelőtt mutatták be, nem csoda, hogy a Volvo alaposan rákészült az új modellre. Az SUV kifejlesztésére szinte elképzelhetetlenül sok pénzt költöttek, egy átszámítva 2500 milliárd forintos beruházás részeként valósult meg, így teljes joggal nevezik az elmúlt évek legfontosabb Volvójának.

Forrás: Volvo

A hétüléses XC90-es vadonatúj padlólemezt kapott, és egy sor technikai újítást vonultat fel. A T8 jelű csúcsmodell például konnektoros hibrid lesz, de a szokásos recepten sokat változtatott a Volvo: az első tengelyt egy négyhengeres, kétliteres turbóval és kompresszorral egyaránt lélegeztett motor hajtja, míg hátul egy 81 lóerős villanymotor dolgozik. A Volvo szerényen sportkocsikat megszégyenítő menetteljesítményeket ígér.

Forrás: Volvo

Európában várhatóan az XC90 D4 lesz a legnépszerűbb, a dízelmotor teljesítménye 190 lóerő, legnagyobb nyomatéka kereken 400 Nm. A kiszállítások várhatóan jövő májusban kezdődnek.

Forrás: Volvo

Az XC90-es premierjével új formanyelv is bemutatkozik a Volvónál, az autó belseje különösen igényes lett. A központi érintőkijelző kicsit teslás ugyan, a többi részletmegoldás viszont teljesen egyedi, a felhőalapú navigációs rendszert az Ericsson fejlesztette. A váltó előválasztója kristályüvegből készült.

Forrás: Volvo

Olyan finomságokat kínál még az új SUV, mint a Bowers & Wilkins 1400 wattos, 19 hangszórós audiórendszere, amelynek része egy speciális mélynyomó is. A Volvo szerint ilyen különleges hifit sorozatgyártású autóba még nem építettek.

Forrás: Volvo

Az XC90-esben két világelső biztonsági fejlesztés is debütál: az autó egyrészt felismeri, ha a vezető bármilyen okból elhagyja az utat, ilyen esetekben az öv megfeszítésével és az ülés "energiaelnyelő" funkciójának aktiválásával mindent megtesz annak érdekében, hogy a sofőrt a helyén tartsa, és megóvja a sérülésektől.

Forrás: Volvo

Szintén az XC90-es az első autó, amelynek vészfékező rendszere automatikusan aktiválódik, ha a vezető figyelmetlenül egy másik autó elé kanyarodik. A továbbfejlesztett City Safety az autók mellett gyalogosok és biciklisek észlelésére is képes. Az XC90-es értékesítése rögtön egy limitált szériával indul, az 1927 számozott autóval a márka alapításának éve előtt tisztelegnek.