Ólomakkumulátor a dízelhibrid Kiában

kia optima t-hybrid
Vágólapra másolva!
A koreaiaknak nem kell a lítiumion, mert macerásabb a karbantartás.
Vágólapra másolva!

Noha a francia PSA-konszernnél egyelőre nem sikertörténet a dízelhibrid hajtás, a Kia is kísérletezni kezd a technológiával. A Párizsi Autószalonon mutatkozik be az Optima T-Hybrid tanulmány, amelyben egy kis villanymotor dolgozik a 136 lóerős, 1,7 literes dízelmotor mellett.

Forrás: Kia

Kizárólag elektromos hajtással csak alacsony tempónál tud közlekedni az Optima, az akkumulátort a lassulási energia tölti. Az akkumulátor a divatos lítiumion helyett ólomalapú (ólom-szén), mert a Kia szerint ez a megoldás kisebb hűtést igényel, és könnyebb a karbantartása is. A dízelmotor teljesítményére elektromos kompresszorral segített rá a Kia, ez különösen alacsony fordulatszámnál élénkíti a motort.

Forrás: Kia

A dízel-hibrid hajtás várhatóan az Optima negyedik generációjában jelenik meg, amelynek bemutatása a jövő év vége felé esedékes.

Kia Rio Forrás: Kia

A Kia Párizsban két frissített modellt is bemutat, a Venga és a Rio is ráncfelvarráson esett át. Az autók nem sokat változtak, az utastérben újdonság egy hétcolos navigáció megjelenése.

Kia Venga. Hogy miért kellett mindkét autóra ugyanazt a rendszámot photoshopolni, rejtély... Forrás: Kia

A Venga - piactól függően - hatféle, 77-128 lóerős motorral kapható, a Rio kínálatában négy motor szerepel 75-109 lóerős teljesítménnyel.