Kicsinálják az európai törésteszteket

suzuki celerio
Vágólapra másolva!
Az új irány: mindegy, hogyan törik az autó, csak legyen benne sok extra.
Vágólapra másolva!

Az Euro NCAP bejelentette, hogy 2016. január 1-jétől kétlépcsős új értékelési rendszert vezet be. Ettől az időponttól kezdve csak azok az autók szerezhetnek ötcsillagos minősítést, amelyekben megtalálhatók az aktuálisan legmodernebb balesetmegelőző megoldások, például az automata vészfékező, a gyalogosfelismerő vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.

Azok az autók, amelyekben nincs "biztonsági csomag", legfeljebb háromcsillagos minősítésre számíthatnak. Ezt más szavakkal úgy is értelmezhetjük, hogy a jövőben fontosabb lesz a biztonsági felszerelések megléte annál, mint hogy egy ténylegesen bekövetkező balesetben milyen védelmet nyújt az autó, ami minimum véleményes irány.

Forrás: Euro NCAP

A változtatás hatása lehet, hogy a megfelelési kényszerben lévő autógyártók minden modellbe bepakolják a biztonsági fejlesztéseket, ami valahol jó, de amellett, hogy ez vélhetően drágulást hoz, a kép is torzul majd. Az egyes autók adott esetben ugyanis csak a sok biztonsági kiegészítő miatt kapnak majd jó értékelést, részben figyelmen kívül hagyva, hogy ha mégis bekövetkezik a karambol, a bent ülők milyen túlélési esélyekkel számolhatnak.