Nincs könnyebb óriás az új Audi Q7-nél

2014.12.12. 16:15

Sokáig, pontosan kilenc évig húzta az Audi Q7 első generációja a piacon, a németek most bemutatták az utolsó csavarig új modellt. A Volkswagen-konszern hagyományos fejlesztői filozófiájának megfelelően az új generáció erősen emlékeztet a kifutó modellre, látszik ugyan rajta, hogy új, de kívül forradalmi változás nem érzékelhető. Belül annál inkább, az utasteret teljesen átszabták, a kínálat többi modelljéhez igazítva az SUV-t.

Forrás: Audi

Az új Q7 már a Volkswagen moduláris MQB építókészletére épül, ennek és az alaposan átgondolt anyaghasználatnak köszönhetően akár 326 kilóval is könnyebb és 26 százalékkal takarékosabb lehet elődjénél. A Németországban legnépszerűbbnek számító, háromliteres, 272 lóerős dízellel szerelt modell üresen 1995 kilogramm, ezzel az Audi szerint a legkönnyebb az összes riválisa közül. Az ígért átlagfogyasztás 5,7 liter.

Forrás: Audi

Az 5,05 méter hosszú, de elődjénél így is 37 milliméterrel rövidebb és 15 milliméterrel keskenyebb óriás öt vagy hét üléssel rendelhető, a háromliteres dízel mellett (később 218 lóerős változat is lesz belőle) a 333 lóerős, háromliteres benzinessel vihető haza. Lesz konnektoros hibrid is 373 lóerős összteljesítménnyel és 700 Nm-es nyomatékkal, tisztán elektromos hajtással 56 kilométert tud megtenni a Q7. Az e-tronban 258 lóerős, háromliteres dízelt kombináltak 115 lóerős villanymotorral.

Forrás: Audi

A felszereltséget számos, eddig nem rendelhető vezetéstámogató extrával bővítették a konszern kínálatából, illetve kérhető 23 hangszórós, 1920 wattos Bang & Olufsen-hangrendszer is. Az alapfelszereltséghez nyolcfokozatú automata váltó és Quattro összkerékhajtás tartozik.