Nagy baj van az Audi turbómotorjaival

2.0 tfsi
Vágólapra másolva!
Az Auto Bild szerint komoly gond van az Audi által fejlesztett, EA888 kódjelű motorcsaláddal. Az 1,8-as és kétliteres turbós benzinesekben hibásak lehetnek a dugattyúk és a dugattyúgyűrűk.
Vágólapra másolva!

Az Auto Bild egy korábbi számában írt először arról, hogy motorproblémákra panaszkodik több Audi-tulajdonos, akik 1,8-as vagy kétliteres turbós benzinmotort választottak. Mivel az Audi által fejlesztett, EA888 kódjelű motorcsaládot a Volkswagen-konszern más márkái is használják, a probléma sok autótulajdonost érinthet a VW, a Skoda és a Seat vásárlói közül is.

A használtpiacon nem árt résen lenni, mert a hiba elsősorban a 2008 és 2011 között készült változatokat érintheti, ezek már néhány ezer kilométer után megnövekedett olajfogyasztásra lehetnek hajlamosak. A probléma 50 és 80 ezer kilométeres futásteljesítmény között durvul el igazán, ekkor már egy liter olaj is elfogyhat ezer kilométerenként.

Forrás: Audi

A hibát a rossz dugattyúk és dugattyúgyűrűk okozzák, amelyek beengedik az olajat az égéstérbe. Mivel az olaj itt elég, ez károsíthatja a dugattyúkat, és a motor is tönkremehet. Mivel a probléma szinte minden esetben a garancia lejártát követően válik súlyossá, a vásárlóknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk a javításért: ha a motor még nem sérült komolyabban, 4-5000 euróért (1,2-1,5 millió forint) beépíthető új dugattyúszett, az esetleges motorcsere ennél is komolyabb tétel.

Noha az Auto Bildnél is több pórul járt tulajdonos jelentkezett, a Volkswagen hivatalosan csak "egyedi esetekről" beszél. A kétliteres turbómotorral csak Európában több millió Audit adtak el, a Volkswagen szerint 2011 közepétől ezeknél a motoroknál "optimalizálták" a sorozatgyártást. Az 1,8-assal kapcsolatban a Volkswagen ennyit sem ismer el, bár az Auto Bild szerint hasonló belső technikai feljegyzés ezzel a motorral kapcsolatban is létezik.