Négy hengerrel is hatalmasat lép az új Camaro

Chevrolet Camaro
Vágólapra másolva!
A downsizing a Ford Mustang után a Chevrolet izomautóját is utolérte: a legújabb, hatodik nemzedék már kétliteres turbómotorral is kapható lesz, jövőre Európában is.
Vágólapra másolva!
Forrás: General Motors

A hatodik generációs Chevrolet Camaro nem véletlenül kisebb és könnyebb elődjénél: már nem az ausztrál Holden által, eredetileg nagy szedánok számára kifejlesztett Zeta padlólemezen, hanem a legkisebb Cadillacben, az ATS-ben debütált Alpha platformon nyugszik.

Forrás: General Motors

A Camaro 57 mm-rel rövidebb, 20 mm-rel keskenyebb, és 28 mm-rel alacsonyabb lett, a korábbi 1,7 tonnás tömegből 90 kilogrammot tudtak lefaragni, miközben a karosszéria merevsége 28 százalékkal nőtt. Nem mertek jelentősen hozzányúlni a 2007-es Transformers filmben ismertté vált formájához, de azért a finomabb részletmegoldásokról, a LED-es nappali fénycsíkokról, illetve a légterelőt formázó csomagtartóról felismerhető az új generáció.

Forrás: General Motors

Az új fejlesztésű, 275 lóerős kétliteres turbómotorral is megvan a százas sprint 6 másodperc alatt, ráadásul ezzel a blokkal az átlagfogyasztás csak 7,8 liter, ami rekord a Camarók történetében. Természetesen azokra is gondoltak, akiknek a szép motorhang többet számít pár deci benzinnél: a Camaro RS 3,6 literes szívó V6-osa 335, a Camaro SS Corvette-ből származó, hengerlekapcsolásra szintén képes 6,2 literes V8-asa 455 lóerőt ad le, mindkettőhöz jár a gombnyomásra hangosabbá váló kipufogórendszer. Elődjéhez hasonlóan hátul is független, ötlengőkaros futóművet kapott az új Camaro, az állítható lengéscsillapítás csak a legerősebb változathoz kapható.

Forrás: General Motors

Minden motorhoz alapáron hatfokozatú kézi váltót párosítanak, amelyhez a V8-as SS-ben jár a gázfröccs-automatika is: visszaváltásnál a rendszer automatikusan, gázfröccsöt adva stabilizálja a kocsi hátulját, kiváltva ezzel azt, hogy a vezetőnek fékezés közben, sarokkal kelljen pumpálnia a gázpedált.

Forrás: General Motors

A korábbinál látványosabb és állítólag jobb minőségű belső térben megjelent a LED-es hangulatvilágítás, az elektromos kézifék és az üzemmód-választó kapcsoló, amelyben a rajtautomatikát, a gázpedál érzékenységét, a kormányzás rásegítését és még számos más paramétert lehet személyre szabni. Az analóg műszerek közötti 8 colos digitális kijelzőn akár a köridőket is lehet mérni egy pályanapon.

Forrás: General Motors

Az új Camaro az év második felében érkezik meg az amerikai kereskedésekbe, Európában csak egy év múlva, 2016 első felétől lesz kapható.