Hivatalos képen a legújabb Suzuki

Suzuki Baleno
Vágólapra másolva!
Kiderült, hogy Baleno névet kapta a Swiftnél kissé nagyobb ferdehátú kompakt modell. A szeptemberi világpremier után akár benzines turbómotorral is meg lehet majd rendelni.
Vágólapra másolva!

A Suzuki bemutatott egy hivatalos képet az új kompakt ferdehátú modellről, amely a márciusban, a Genfi Autószalonon bemutatott IK-2 szériaváltozata. A Vitara után ismét egy tradicionális Suzuki típusnevet támasztották fel, mivel Balenónak hívják a kocsit.

Forrás: Suzuki

Sajnos az indiai gyártású szériaautó kissé visszafogottabb megjelenésű, mint a lendületes vonalvezetésű tanulmányautó, pedig a fő vonalak megegyeznek, csak a részletek lettek konzervatívabbak, a kerekek meg kisebbek.

Bár a pontos méreteket még nem tudjuk, támpontként felhasználható, hogy

az IK-2 tanulmányautó jóval nagyobb volt a jelenlegi Swiftnél:

a hossza 17, a tengelytávolsága 9 centivel múlta felül az esztergomi kisautóét. 4,02 méteres hosszával az IK-2-t a nagyobb kisautók közé lehetett sorolni, amit az 1,92 méteres szélesség és 1,45 méteres magasság is alátámasztott.

Turbómotor és start-stop rendszer

A Balenóban mutatkoznak be a Suzuki új technológiái, például a modulárisan alakítható új padlólemez,

amely a jövőben több más modell alapját is képezi majd. 15 százalékkal csökkenti majd az új platform a karosszéria tömegét, javítja a NVH-értékeket (zaj, vibráció, nyersesség), és még a struktúra merevségét is fokozza.

A másik fontos újdonsága a Balenónak a Suzuki első, Európában is kapható benzines turbómotorja.

Genfben csak annyit árultak el a Boosterjet fantázianevű erőforrásról, hogy a lökettérfogata egy liter, és a benzint közvetlenül a hengerekbe fecskendezi be. Valószínűleg soros háromhengeres lesz, mert ehhez a mérethez ez a legideálisabb elrendezés. A Suzuki szerint nem csak nyomatékosabb lesz a Swift motorjánál, hanem kevesebbet is fog fogyasztani, már csak azért is, mivel fékenergia-visszatáplálással és start-stop rendszerrel is ellátják majd.