A múltat idézi fel a BMW retró kupétanulmánya

Vágólapra másolva!
A retrós formavilágú 3.0 Hommage R a cápaorrú 3.0 CSL emlékét eleveníti fel, és egyben bepillantást enged az M modellek jövőjébe is.
Vágólapra másolva!

E hétvégén, azaz augusztus 15-16-án rendezik meg Kaliforniában a Pebble Beach Concours d’Elegance autókiállítást, ahol élőben is bemutatkozik a most bejelentett kupé tanulmány, a BMW 3.0 CSL Hommage R. A világpremier időpontja sem véletlen, hiszen immár negyven éve, hogy megnyílt az első BMW kereskedés Észak-Amerikában, de a CSL nevű versenyautó 1975-ben aratott sikereinek is emléket kívánnak állítani vele.

Forrás: Autocar

Az autó sárgára fényezett változatát már májusban láthatta a nagyközönség a Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen. A most leleplezett versenykivitelt klasszikus fehérbe öltöztették, miközben a BMW versenyautók jellegzetes kék-piros díszítőcsíkjai sem hiányoznak róla. Belül az ülések és a kárpitozás is ilyen színösszeállítást kapott.

Forrás: Autocar

Az egyszerre múltat és jövőt idéző járművet egy olyan különleges versenyruhában lehet vezetni, ahol a bukósisak plexijének belső oldalára head up display-ként kivetítik a fontosabb információkat. Eközben a kesztyűkben lévő speciális fénycsíkok világítanak, ha a kormányt fogják. A minimalista kormánykeréken csak az adott versenypályáról és a helyezésről kap információkat. Nem hiányzik a beépített tűzoltórendszer és az áramtalanító kapcsoló sem.

Forrás: Autocar

Több forrás szerint a BMW célja, hogy az M részlegnél még könnyebb és erősebb sportautókat építsen, mintegy válaszként a Mercedes AMG Black Series-re. Ebben az is közrejátszhat, hogy az év elején átcsábították az Audi RS divíziójától Frank van Meel-t. Az első ilyen sorozatgyártott autó az M4 GTS lehet, amely 2016-ban érkezhet. A 3.0 CSL már a harmadik Hommage nevet viselő tanulmány, elsőnek 2008-ban az M1 mutatkozott be, majd 2011-ben a 328-asnak állított emléket a hasonló nevet viselő koncepció.

Forrás: Autocar

A jelenlegi autó kicsivel nagyobb egy M6-os kupénál, éppen 5 méter hosszú, bő 2 méter széles, de csupán 1,3 méter magas. A BMW nem közölt egyéb műszaki részleteket, viszont a hátsókerék-hajtás garantálható és a hosszú motorháztető alatt valószínűleg egy elektromos turbóval megtámogatott háromliteres soros hathengeres duruzsolhat.