Európában csak álmodhatunk a legsportosabb Daciáról

Sandero RS
Vágólapra másolva!
Végy egy kisméretű és könnyű típust, majd tégy bele egy viszonylag erős motort és kész is az olcsó örömautó. Pontosan ezt a receptet követte a Renault is a Sandero RS 2.0 esetében, amely az első, Daciából készített sportmodell.
Vágólapra másolva!
Forrás: Renault

A brazil piacon már korábban bejelentették a Sandero sportváltozatát, akkor azonban a képeken kívül szinte semmilyen részletet nem árultak el. Most a francia gyártó pótolta a hiányzó információkat. A nálunk Dacia, ott Renault jelvénnyel árult Sandero legsportosabb változata egy egyszerű, kétliteres, négyhengeres szívómotorból présel ki 145 (etanollal 150) lóerőt és 195 Nm-es nyomatékot.

Forrás: Renault

Ezzel a teljesítménnyel álló helyzetből 8,5 másodperc alatt gyorsul fel az egy tonnánál alig nehezebb kocsi 100-km/h-ra, míg a végsebessége 200 km/h (etanol esetén a gyorsulás 8 másodpercre, a végsebesség 202 km/h-ra módosul). A motorhoz hatfokozatú kézi váltót kapcsoltak.

A harciasabb külső fontos része a 17 colos felni garnitúra, a 205/45-ös méretű gumikkal. Megjelent az első lökhárítójában az F1-es autók szárnyát idéző ezüst csík, ezen kívül az RS-t méhsejt mintázatú levegőbeömlők, dupla kipufogó, LED-es nappali menetfények, küszöbtoldatok, agresszív lökhárítók és fehér burás hátsó lámpák különböztetik meg az alapváltozattól.

Természetesen a csúcsváltozat feszesebb, leültetett sportfutóművet, négy tárcsaféket, és közvetlenebb kormányzást is kap, amire szüksége is volt az alaphelyzetben kissé bizonytalan mozgású autónak. Sajnos a sport Sandero egyelőre kizárólag a brazil piacon kapható, az ottani ára átszámolva 4,61 millió forint, ami 50 százalékos felárat jelent a gyengébb motorú változatokhoz képest.