Civilizálódott, de így is vicces a Mini kombija

Vágólapra másolva!
A BMW-hez tartozó Mini nagy sikerrel pörög a piacon, a kezdeti egyetlen modellből mára egész széles palettát készítettek, melynek legnagyobb tagja az ötajtós, kombikarosszériás Clubman.
Vágólapra másolva!

Magát a Clubman típust már korábban bejelentették, de most további részleteket árultak el az autóról, amely a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be élőben a közönség előtt. A Clubman gyakorlatilag az ötajtós Mini XL változata, annál 27 centivel hosszabb, 9 centivel szélesebb és 10 centivel nagyobb a tengelytávolsága.

Forrás: Mini

Utóbbi bizonyára jó hatással van az utastér tágasságára, de a 360 literes, ledöntött ülésekkel 1250 literes csomagtér is messze a legnagyobb, amit valaha Miniben láthattunk. Hatféle motorral kezdődik meg a forgalmazás, igazságosan három benzines és három dízel.

Forrás: Mini

A gázolajos erőforrások közül a legkisebb az 1,5 literes háromhengeres 116 lóerős, ez 10,4 másodperc alatt gyorsít 100-ra, és 3,8 literes átlagfogyasztásra képes. A következő kettő már kétliteres és négyhengeres, a teljesítmény 150, illetve 190 lóerő, utóbbival 7,4 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra a Clubman.

Forrás: Mini

A benzineses közül az 1,5 literes, turbós háromhengeres 102 és 136 lóerős változatban létezik, utóbbi 5,1 literes fogyasztás mellett 9,1 másodperces gyorsítást garantál. A legfickósabb kivitel a Cooper S kétliteres turbómotorja 192 lóerővel, amellyel 7,1 másodperc alatt érhető el a 100 km/h.