Gyönyörű modellt mutatott be a Lamborghini

2015.09.15. 15:37

A szupersportkocsik gyártói elsősorban kupékarosszériával készítik álomautóikat, de a kabriózás is külön életforma, és van is rá igény. Most újabb modellel kedveskedik a Lamborghini azolnak, akik imádnak fürödni a napfényben és az irigykedő pillantásokban.

Ünnepélyesen leleplezik a Huracan SpydertForrás: AFP/Odd Andersen

A Lamborghini sem hagyta újdonságok nélkül a Frankfurti Autószalonon felállított standját, hiszen itt mutatták meg először élőben az új Huracan LP610-4 Spydert. Semmit sem veszített teteje ledobásával az olasz márka kisebb modellje, de ez nem meglepő, hiszen nem először készítenek ilyen kivitelt - sok előd mellett készül ilyen a nagyobb Aventadorból is.

A Huracan Spyder könnyű vászontetőt kapott, amely elektrohidraulikus működtetéssel 17 másodperc alatt tűnik el a számára kialakított helyen.

Stephan Winkelmann, a Lamborghini elnöke áll az új roadster mellettForrás: AFP/Odd Andersen

50 km/h sebességig menet közben is nyithatjuk vagy zárhatjuk a fekete, barna vagy vörös színben kérhető ponyvát. Az ülések mögötti részen két púp egészíti ki az autó oldalnézeti képét. Jó hír, hogy a hátsó ablak leengedhető, zárt tetőnél pedig ilyenkor az utastér egyfajta erősítőként küldi sofőr és utasa fülébe a legendás Lamborghini üvöltést.

Leengedett hátsó ablakkal koncetteremmé válik az utastérForrás: AFP/Odd Andersen

Akárcsak a kupéban, itt is az 5,2 literes szívó V10-est szerelik az ülések mögé, így a 610 lóerős roadster 3,4 másodperc alatt katapultál 100-ra, és egészen 324 km/h-ig tart a gyorsítás.

Bármennyire furán hangzik, de a gazdaságosságról se feledkeztek meg, így részleges hengerlekapcsolás, valamint start-stop rendszer is jár a motorhoz. Az erő átvitelét elektronikusan felügyelt állandó négykerék-hajtás végzi.

A nagy testvér: Lamborghini Aventador SV Roadster. Épp derékig ér a csinos hoszteszeknekForrás: AFP/Odd Andersen

A Huracan Spyder száraz tömege 1542 kilogramm, karosszériája 40 százalékkal merevebb az előd Gallardo Spydernél. Nagy sebességnél a hátsó diffúzor és a kinyitható szárny 50 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel. Az első példányok szállítása 2016 tavaszán kezdődik, a helyi adók nélküli alapár 186 450 euró, azaz kb. 58 millió forint.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK