Négykerék-kormányzást kapott az új Renault Mégane

Renault Mégane
Vágólapra másolva!
A kompakt kategóriában először jelenik meg ez az extra, akárcsak a dízel-hibrid hajtás.
Vágólapra másolva!
Forrás: Renault

Frankfurtban minden kiderült a Renault Mégane új generációjáról, amelyről pár napja még csak a hivatalos képek láttak napvilágot. A kocsi legjellegzetesebb részlete a C-alakú fényszóró és a rendkívül szélesre nyújtott hátsó lámpa, mindkettő LED-technikát kap a drágább változatokban.

Forrás: Renault

A negyedik generációs Mégane

hosszabb, szélesebb és alacsonyabb az elődjénél,

és több helyet is kínál belül. A hátsó lábtér 2 centivel, a csomagtartó 29 literrel nőtt meg, utóbbi most 434 literes, amivel a Golfot és a Focust is veri a Renault.

Forrás: Renault

Az alapmodell kivételével minden változatban széria lesz a digitális műszerfal és az érintőképernyős menürendszer 7 vagy 8,7 colos átlóval, álló formátumban. Ötféle üzemmód közül lehet választani az Eco-tól a Sportig, ami a kocsi számos paraméterét befolyásolja a kormányzástól a gázpedálig. Az extralistáról sokféle vezetéstámogató rendszert lehet majd választani a radaros tempomattól az automata parkolórendszerig, de

head up display és masszírozós ülés is rendelhető lesz.

Carlos Ghosn, a Renault-Nissan Szövetség vezérigazgatója mutatja be a Mégane-t Frankfurtban Forrás: AFP/Daniel Roland

Öt dízel és négy benzines turbómotorral (90-205 lóerőig) indul a forgalmazás 2016 elején, a legerősebb motorok a GT felszereltséggel lesznek elérhetőek, ami sportüléseket, 18 colos felniket, feszesebb futóművet,

négykerék-kormányzást

és optikai tuningcsomagot jelent. Egy évvel a piaci bevezetés után dízel-hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz a Mégane, ennek a változatnak 3 liternél is alacsonyabb lesz a fogyasztása.