Rosszul lett a BMW-vezér a sajtótájékoztatón

2015.09.15. 11:48

Megszakították a BMW sajtótájékoztatóját a Frankfurti Autószalonon, mert a cég vezetője rosszul lett, és elesett a színpadon. Ettől függetlenül a müncheni márka újdonságait leleplezték. 

Sajtótájékoztató közben megszédült a lejtős emelvényen a BMW igazgatótanácsának elnöke, Harald Krüger. Egy-két lépést tett hátra, és úgy tűnt, visszanyeri az egyensúlyát, de aztán a padlóra esett, és több másodpercig feküdt. Végül magától fel tudott állni, de az odaérkező biztonsági szolgálat emberei támogatták le a standról.

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Uli Deck

Salgó Andrástól, a BMW Magyarország kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, hogy Harald Krügert elvitték kivizsgálásra, és már jobban van. Rögtön félbeszakították a rendezvényt, ami Krüger úr első szereplése lett volna nemzetközi autószalonon a BMW elnökeként. Egy német szóvivő azt nyilatkozta az Auto Bildnek, hogy a stressz mellett keringési zavarok okozták a rosszullétet, a cégvezető ráadásul nemrég tért vissza egy külföldi útról, és fáradt volt. Azonnal lemondták az összes tervezett programját, és hazaszállították.

A vállalatot 2015. május 13. óta vezeti, Norbert Reithofertől vette át a feladatkört. A 49 éves, mérnök végzettségű Krüger 1992 óta tagja a BMW Groupnak, irányította korábban a Mini és a Rolls-Royce márkákat, valamint a motorkerékpár divíziót.

Forrás: BMW

A rosszulléttől függetlenül meg lehet nézni a márka újdonságait, az új 7-es sorozatot, az X1-et, két hibrid modellt (a 2-es és a 3-as sorozatból), valamint az M6 Competiton Editiont. Kedden biztosan nem tartanak másik sajtótájékoztatót az elmaradt helyett, a szerdai pótlás kérdéses. 

A BMW frankfurti újdonságai:

Az új 7-es BMW karosszériájához szénszálat is felhasználtak, amivel 130 kilót faragtak le a tömegéből. Fontos újdonsága a zászlóshajónak a megújult iDrive-rendszer, amely érintőképernyős, és a levegőben végzett kézmozdulatokat is érzékeli. Az új 7-es kamerákkal figyeli a maga előtt lévő utat, és folyamatosan ahhoz állítja a légrugós futómű magasságát és keménységét.

Akár 600 méterre is elvilágít az új lézerfényszóró, a parkolás távirányítással, kívülről is végrehajtható, négykerék-kormányzás már a 4x4-es verziókhoz is elérhető. A 265 lóerős 730d belépőmodellért 26,64, a csúcsot jelentő, 450 lóerős 750Li xDrive-ért 35,7 millió forintot kérnek.

Az új BMW X1 alapváltozata már elöl hajt

Forrás: BMW

Jóval többet látunk majd az utakon a márka legkisebb szabadidő-autójának, az X1-esnek a vadonatúj második generációjából. Az a legfontosabb különbség a régi és az új között, hogy az utóbbi már a Minivel és a 2-es Active Tourerrel közös fronthajtású platformjára épült, és a motorválaszték is azokból származik.

Már nem hosszában, hanem keresztben építik be a motorokat, ami sokkal jobb helykihasználást tett lehetővé. A csomagtartó 505 literes, ami 85 literes pluszt jelent az elődhöz képest. Extraként már head-up kijelző, LED-es fényszóró, araszolásra is képes adaptív tempomat, automatikus vészfék, és gyalogosérzékelés is rendelhető, az értékesítés ősszel kezdődik.

BMW 330e hibrid és 220xe hibrid

Forrás: BMW

A frissített 3-as sorozat új típusa BMW 330e hibrid, amelynek összkerékhajtású plug-in hibrid hajtáslánca 252 lóerős, és a még a dízeleknél is takarékosabb. A szintén új 225xe Active Tourerben a BMW mérnökei először kapcsolták össze az előre keresztben beépített, háromhengeres, turbós benzinmotort az elektromos hajtással.

Amíg az 1,5 literes benzines az első kerekeket, addig a villanymotor a hátsó tengelyt hajtja, hibrid összkerékhajtást hozva létre. A rendszer összteljesítménye 224 lóerő, kombinált üzemanyag-fogyasztása 2,1 liter a tisztán elektromos üzemben megtett kilométereket is beleszámítva.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK