Frankfurt árnyékában kijött az új Honda Civic

2015.09.17. 12:46

Míg Európának a Honda hagyományosan önálló, ferdehátú (és újabban kombi) Honda Civicet gyárt, az Egyesült Államokban és Kanadában külön kínálatot tart fenn. Ám érdemes ezekre is figyelni: a lépcsőshátúak némi változtatással hozzánk is időről időre beszivárognak, a most bemutatott tizedik generáció új padlólemezét és 1,5-ös turbómotorját pedig az egész modellcsalád megörökölheti. 

Az új szedán megkapta a japán gyártó új formanyelvét, így, bár továbbra is inkább az élek dominálnak, az összhatás már az európai szemnek is kellemesebb. A legdrámaibb változás mégsem itt, hanem a beltérben történt, az új műszerfal ugyanis meglepően németes lett. Ez azt jelenti, hogy eltűnt a korábbi, szétosztott műszeregység is, a helyét a középső szinttől egy LCD képernyő vette át.

Forrás: Honda

A legújabb trendeknek megfelelően a középkonzol leglényegesebb eleme a 7 colos érintőképernyő, amivel akár az iPhone-t és az androidos eszközöket is irányíthatjuk, hiszen a rendszer CarPlay és Android Auto támogatással is rendelkezik. Nem maradtak ki a már kötelezőnek számító asszisztensek sem, az autó automata vészfékezéssel, távolságtartó tempomattal és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel kerül a szalonokba. 

Forrás: Honda

Az elsősorban amerikai piacra szánt lépcsőshátú később a világ minden tájára, így Kelet-Európába is eljuthat némi módosításokkal, így volt ez már egyes elődeinél is. Új, globális padlólemezre épül a kocsi, ez adja később a kupék és az Angliában készülő ötajtósok, illetve kombik alapjait is. Nálunk persze még várni kell kicsit a modellváltásra, a kilencedik generáció itt 2012 óta fut, nem túl régi.

Forrás: Honda

Érdekességeket tartogat a modellkínálat is: a kétliteres, természetesen változó vezérlésű szívómotor mellett egy vadonatúj, 1,5 literes turbó is megjelenik a kínálatban, még ismeretlen teljesítménnyel. Ez az első feltöltött motoros Civic az Egyesült Államokban, és nálunk is biztosan lesz rá kereslet. Még nincs hír arról, hogy lesz-e újra hibrid változat, de meglepő lépés lenne a Hondától, ha lemondana róla.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK