Folyamatosan bizonyítania kell a BMW egyik legérdekesebb típusának, a plug-in hibrid i8-nak, hiszen szédítően sportos a formája, de az autórajongóknak kissé nevetségesnek tűnő, háromhengeres motort építettek be az elektromos hajtás mellé.
A belső égésű egység 231 lőerős és 320 Nm-nyi nyomatékot présel ki amagából, míg az elektromotor 131 lőerős és 250 Nm-es nyomatékot ad le. Ketten együtt 362 lőerősek, azaz
az i8 teljesítménye messze elmarad a benzinvérűek számára készített sportautóktól,
pedig, mint korábbi tesztünkből is kiderült, nagyon gyors tud lenni, a hétköznapokon szerény fogyasztás és emisszó mellett.
De sztrádán több veszélyes ellenfélre akadhat, ezen a felvételen például állva hagyja a bajorok büszkeségét a kisebbik Lamborghini. A Gallardo Spyder 5,2 literes, V10-es motorja 550 lóerős és 540 Nm-es nyomatékú, így nem meglepő, hogy az autó végsebessége eléri a 320 km/órát.
Mivel a BMW a 250 km/h-nál (óra szerint picivel többnél) lekorlátozta az i8-as csúcstempóját, az olasz sportautó faképnél hagyja. Talán megnyugtatja a BMW sofőrjét, hogy legalább ő ezelatt alatt jóval kevesebb benzint fogyasztott el, és elmondhatja magáról, hogy ez egyik leggyorsabb ökoautóval jár.