Egy öreg Bentley, ami sportkocsikat aláz

2015.10.01. 12:26

Egy igazi gentleman sosem hivalkodik, ez évtizedeken keresztül alapelv volt a Bentley tervezésénél. Más kérdés, hogyan alakul a használt példányok sorsa: lám, az egyiknél az angol luxus és az amerikai nyers erő kötött házasságot egymással.

Forrás: Autoevolution

Első ránézésre semmi különleges nincs a képeken látható Bentley Turbo R-ben. Az 1988-ban készült luxuslimuzin kívülről a gyári látványt nyújtja. Klasszikus fekete színben, sötétre fóliázott üvegekkel, az eredeti gyári 17 colos könnyűfém felniken pompázik, bár az utóbbiaknál a 275/40-es gumik azért kicsit gyanúsak lehetnek.

Forrás: Autoevolution

Belül is majdnem minden eredeti, a “pornópiros” bőr beborít mindent, ahol pedig nem, ott krómozott fémkapcsolók és vaskos fabetétek sorakoznak. Itt már rögtön szembetűnik a kormány, ami nem csak csúnya, hanem erősen elüt a luxus beltér hangulatától is.

Turbó helyett kompresszor és nitró

A lényeget ugyanakkor elöl, a motorháztető alatt kell keresnünk. Ebben a típusban gyárilag egy 6,75 literes V8-as volt, a nevével összhangban turbófeltöltéssel. A maga korában ez volt a legerősebb Bentley a 385 lóerejével, de a tulaj ezt kevésnek érezte. Így aztán fogott egy régi Chevrolet Big Blockot, vagyis egy 8,2 literes amerikai V8-ast és azt építette be az orrába.

Forrás: Autoevolution

Ezt megspékelte kompresszorral, különleges befecskendezőkkel, továbbá a hűtőradiátort és az olajhűtőt is kicserélte. Biztos, ami biztos, beszerelt egy nitrótartályt is, hogy teljes legyen a kép. Végül az autó teljesítménye 675 lóerő lett, amit továbbra is a hátsó kerekekhez továbbít egy GM gyártmányú, háromfokozatú automata váltón keresztül.

Forrás: Autoevolution

Ha a tulaj nem szeretné tovább hallgatni a V8-as gurgulázását, akkor az utólag beépített 1000 wattos audiorendszer segít elnyomni azt. Az autó épp eladásra vár, a márkanévhez és átalakításokhoz képest viszonlyag szerény, 39 900 dolláros (kb. 11,1 millió forint) áron kínálják.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK