A Citroen tervezője beszólt a német terepkupékra

2015.10.07. 10:58

Sok gyártó ráugrott a mostanában nagyon divatossá vált kupés szabadidőautókra. Ám nem mindenki adja be a derekát, és meg is magyarázzák, hogy miért.

A Citroen külső dizájnért felelős főnöke, Frederic Duvernier a CarAdvice-nak nyilatkozott a témában. Elmondta, hogy a BMW X4, X6 és a Mercedes GLE Coupé (illetve később majd a ferdehátú GLC) formája veszélyes, ugyanis a kupés hátsó komoly hátrányokat hordoz magában.

Jelentősen lecsökkenti a kilátást hátrafelé, ami parkoláskor még nagyjából áthidalható kamerával és szenzorokkal, de menet közben ezek egyike sem segít (csak a holttérfigyelő). Ezen felül az erősen lejtős tetővonal miatt kisebb és nehezebben bővíthető csomagtér, valamint szűkős hátsó fejtér a vevő “jutalma”. Arra sajnos nem tért ki, hogy praktikum és kilátás szempontjából hogyan értékeli a házon belüli (Citroen) DS4-t,

Forrás: Mercedes-Benz

Elárulta azt is, hogy számára unalmasak ezek a prémium “másolatok”, és egyáltalán nem is tetszik neki ez a kategória, melyet csak szimplán az újdonság varázsa miatt találtak ki. Ő olyan irányt képzel el, amelynek középpontjában a kényelem, funkció és láthatóság áll. Olyan formákat kell alkotni, amiket egy kisgyerek is le tud rajzolni emlékezetből, ha már egyszer látta az autót.

Ezzel a C4 Cactus típusra utalt, mely a PSA csoport egyik legnagyobb sikere és a Peugeot is szeretne ilyen ikonikus modelleket fejleszteni. Végül azt az információt is megosztotta, hogy legkésőbb 2017-ig a Citroen egy közepes méretű SUV-ot dob piacra. Részletekbe nem bocsátkozott, de a külsőt illetően az Aircross tanulmány megoldásait láthatjuk viszont. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK