Természetesen nem az adóterhek változása, hanem a kőolaj világpiaci árának csökkenése okozta azt, hogy tavaly év végén meredeken csökkenni kezdett az üzemanyagok ára, idén pedig a január óta tartó folyamatos emelkedés után ősszel megint mélypontra zuhant. 2014-ben összességében
egyszer sem kellett négyszáz forint feletti literárral számolni,
és hosszú idő után újra olcsóbb lett a gázolaj a benzinnél.
Ha minden évben a szeptemberi adatokat hasonlítjuk össze, kiderül, hogy a sokat autózók az egyes közműszolgáltatók rezsicsökkentésén nyert összegnél is többet spórolhatnak. Vegyünk példának egy 7 l/100 km-es fogyasztású, benzines autót, havi 3 ezer (évi 36 ezer) kilométeres futásteljesítménnyel. Idén szeptemberben a tulaj 70 970 forintot hagy a kutaknál, tavaly viszont 88 200, tavalyelőtt pedig 89 670 forintot költött, vagyis a megtakarítása 18 700 forint.
Ha a magyar átlaghoz közelebb álló, évi 15 ezer kilométeres futásteljesítményből indulunk ki, akkor is sokat lehet spórolni, főleg, ha körültekintően választunk benzinkutat. Az egyes állomások között az ország különböző pontjain
az ígért 20-25 forintnál jóval nagyobb árkülönbség adódhat,
néha egy-egy településen is óriási a differencia. Kollégánk például a székesfehérvári Auchan-kúton 52 forinttal olcsóbb benzint talált, mint a nem sokkal távolabbi Agipnál. A holtankoljak.hu adatai szerint a benzin árában 65,5, a gázolajéban pedig 54,9 forint a legnagyobb árkülönbség a magyar kutak között.
Mivel olcsóbb az üzemanyag, a magyar autósok többet is autóznak, ez világosan látszik a Magyar Ásványolaj Szövetség kimutatásaiból. Eszerint az idei első fél évben 3 százalékkal több a benzint adtak el a kutak, mint egy évvel korábban,
a gázolajforgalomban pedig még nagyobb, 9,3 százalékos a növekedés,
miközben az autók átlagfogyasztása évről évre csökken. Az átlagosan jóval több megtett kilométer káros mellékhatása azonban nem csak a növekedő környezeti terhelésen mérhető le.
Bár a tavalyi év végéig tart csak az összegzés, világosan látszik a Központi Statisztikai Hivatal és az MTVA statisztikájából, hogy 2014-ben hosszú idők trendjét megfordítva újra nőtt a halálos közlekedési balesetek száma.
A rendőrség friss adatai szerint az idei év első nyolc hónapjában 243-mal több személysérüléses baleset történt, mint a tavalyi év hasonló időszakában, és
a 2013-as adatokhoz képest is romlás érzékelhető.
Ennek okát azonban a hatóság általában nem a több megtett kilométerben, hanem a szabályok gyakoribb megszegésében látja, és a szupertraffipaxok bevetésétől vár javulást.