A Romania Libera napilap által megszerzett szakértői jelentés szerint teljesen el kell bontani és újra kell építeni a dél-erdélyi autópályának egy tavaly novemberben átadott szakaszát. A jelentést a román autópálya-társaság (CNADNR) szakértői készítették, miután szeptember elején lezárták a Nagyszeben–Szászváros (Sibiu–Orastie) autópálya egy 12 kilométeres szakaszát, és a forgalmat a sztrádával párhuzamos országútra terelték.
A szakértők megállapították, hogy
8-10 méteres mélységben víz szivárog be az autópálya alá,
ez okozza a felszínen megjelenő repedéseket. A szakértők a 60-as kilométernél a burkolat és az alapozás teljes elbontását és a vízelvezetés utáni újraépítését javasolták.
Egy korábbi jelentés alapján az autópálya-társaság egyértelműen a kivitelezőt tette felelőssé a kialakult helyzetért. Megállapították, hogy az olasz Impregilo Salini társaság nem a kivitelezési technológiának megfelelően járt el, és nem megfelelő minőségű anyagokat használt.
Az olasz kivitelező viszont úgy tekinti: mentesült a felelősség alól azáltal, hogy a pályaszakaszt az autópálya-társaság kérésére és felelősségére nyitották meg tavaly novemberben, két nappal a Victor Ponta miniszterelnök által elvesztett elnökválasztás előtt. A pályanyitáson Ponta és Ioan Rus akkori szállítási miniszter is részt vett. Ráadásul
a sztrádaszakasz hivatalos átvétele azóta sem történt meg.
A vitás ügyekre szakosodott szakértői bizottság döntőbíraként jogosnak tartotta az olasz cég igényét a kivitelezési díj 20 százalékig terjedő kiegészítésére. Románia elveszítheti az autópálya-építés EU-s finanszírozását, ha 2015 végéig nem veszi át az immár hibátlanul megépített utat. Az üzemeltető szeptember elején azt közölte, hogy kedvező időjárási viszonyok esetén másfél hónapig tartanak a javítási munkálatok.