A Volkswagen 8,5 millió autót hív vissza Európában 

Wolfsburg VW Volkswagen
View of German auto giant Volkswagen (VW) original headquarters building, now under renovation, in Wolfsburg, northern Germany, on September 30, 2015. German auto giant Volkswagen shifted up a gear Wednesday in its plans to recall millions of cars fitted with pollution-cheating software as it boosted efforts to find the masterminds behind the scam. AFP PHOTO / JOHN MACDOUGALL
Vágólapra másolva!
A visszahívási akció a jövő év januárjában indul az Európai Unióban.
Vágólapra másolva!

Hivatalosan bejelentette a Volkswagen, hogy Európában összesen 8,5 millió autót rendel majd be a márkaszervizekbe javításra, ami az érintett időszakban, az elmúlt hat évben értékesített autóknak közel az egyharmada. Néhány órával a bejelentés előtt a német szövetségi közlekedési felügyelet (KBA) közölte, hogy 2,4 millió autó visszahívására kötelezte Németországban a Volkswagent a dízelmotorok emissziós értékeit manipuláló szoftver miatt. A Volkswagen előzőleg azt javasolta, hogy az érintett járművek tulajdonosai önkéntes alapon vigyék vissza a szervizekbe az autójukat javításra, amit a német Bild értesülése szerint a felügyelet elutasított.

„A KBA döntése megnyitotta a lehetőségét egy közös, koordinált reagálásra az Európai Unió összes országában” – írta csütörtöki levelében Matthias Müller, a Volkswagen vezérigazgatója Alexander Dobrindtnek, a német közlekedési miniszternek arra reagálva, hogy a német hatóság kötelezővé tette a cégnek a Németországban eladott autók visszahívását. „Egy ilyen egységesített procedúra megfelel az európai gondolkodásnak és az ügyfelek érdekeinek is” – tette hozzá.

Forrás: AFP/John Macdougall

A 8,5 millió autót érintő akció

az egyik legnagyobb visszahívás, amit Európában valaha elrendeltek.

Még nem jelentették be hivatalosan, hogy az ügyben érintett 1,2, 1,6 és 2,0 literes, EA 189-es dízelmotorokon pontosan milyen módosításokat fognak végezni a márkaszervizek, a Volkswagen csak annyit ismert el, hogy egyes autókon elég lesz egy szoftverfrissítés, másokba viszont új alkatrészeket is be kell majd építeni, utóbbiak száma a Dobrindt szerint 3,6 millió.

A német autógyártónak november közepéig kell bejelentenie a hatóságoknak, hogy pontosan milyen javításokat fognak elvégezni az autókon. A német közeledési miniszter bejelentette, hogy januárban azonnal tesztelni fogják a visszahíváson már átesett autókat, hogy biztosak lehessenek a módosítások hatásosságában.

Egy belső elemzés a gyártási darabszámok, valamint az importőr és a szerződött márkakereskedések értékesítési adatai alapján megállapította, hogy a konszern világszerte összesen 11 millió érintett járműve közül

35 283 darab magyarországi jármű esetében lesz szükséges a szervizműveletet elvégezni.

Ezek mind az EA 189 típusú dízelmotorral vannak felszerelve, és a következő márkákhoz tartoznak:

  • Volkswagen személyautó: 12 427 db
  • Audi: 6 014 db
  • Skoda: 11 964 db
  • SEAT: 535 db
  • Volkswagen haszonjármű: 4343 db

Az érintett járművek tulajdonosait a következő hetek és hónapok során értesítik erről. A konszern összes érintett márkája létrehozott nemzeti weboldalakat, ahol az ügyfelek folyamatosan tájékozódhatnak az ügy állásáról.