Valós fogyasztási adatokat fog közölni a Peugeot

benzinszint
Vágólapra másolva!
Az ősszel kirobbant dízelbotrány több olyan dologra is rávilágított az autóiparban, ahol egyértelműen változtatásokra van szükség. Az egyik ilyen az autók fogyasztásmérése, hiszen a laborok világában mért értékek köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Történelmi lépésre szánta el magát a PSA.
Vágólapra másolva!

Még javában tart a dízelügy kivizsgálása, és mialatt a Volkswagen igyekszik menteni a menthetőt, több más gyártót is komoly változtatásokra sarkallt az eset. A Mercedes például 2020-tól fel akar hagyni a személyautók dízelmotorjaival, a Peugeot, Citroën és DS márkákat tömörítő PSA csoport pedig most bejelentette, hogy legfontosabb modelljeinél teljesen új fogyasztásmérést vezetnek be.

Ennek lényege, hogy nem laborban, hanem egy még kidolgozás alatt lévő, a valós használathoz sokkal közelebb lévő utcai (RLC) teszten mérnek. Ráadásul ezt a jövőben nem maga a gyár, illetve az alkalmazottai, hanem

egy teljesen független intézet fogja végezni,

ezzel hitelesebb eredményeket közölhetnek. Hasonló metóduson kísérletezik a német autóklub (ADAC) is.

Forrás: Kismartoni András - Origo

Egyúttal közölték, hogy soha nem alkalmaztak semmilyen szoftveres vagy hardveres eszközt, hogy csaljanak a károsanyag-kibocsátási eredményekkel. Még 2014-ben egy vizsgálathoz kiválasztottak véletlenszerűen 4300 autót a kínálatukból és mindegyikük hibátlanul megfelelt az érvényben lévő előírásoknak.

A PSA nemcsak a részecskeszűrők bevezetésében járt élen, de ez volt az első autógyártó, amely az Euro 6 bevezetésekor elsőként alkalmazta az úgynevezett szelektív katalitikus redukció (SCR) technológiát. Ezen felül

100 szabadalmat nyújtottak be a nitrogén-oxid hatékony kezelésével kapcsolatban.

Nyilatkozata szerint a PSA csoport felkészülten várja a WLTP névre keresztelt új nemzetközi fogyasztásmérési szabványt, amely 2017-től lép majd életbe.

Forrás: Getty Images/2008 /Cameron Spencer

Kíváncsiak vagyunk, mikor vezeti be a Peugeot és a Citroën a valós fogyasztási adatok közlését, és az RLC-mérések valóban tükrözik-e az átlagos használatot, vagy

a spórolós vezetési stílushoz igazodnak-e inkább.

Törvényi előírások miatt ezeket az adatokat eleinte valószínűleg csak kiegészítésként tüntethetik fel reklámjaikban és termékismertetőikben a gyártók, a szabvány szerinti (laboratóriumi) fogyasztási és mindenekelőtt CO2-kibocsátási értékeket kötelező közölni.