Nagyszájú méregzsákot készített a Toyota

Toyota S-FR Racing Concept
Vágólapra másolva!
A Toyota is megirigyelhette az MX-5 sikereit és egy új vetélytársat készít a kompakt élményautók kategóriájában. Noha még a szériagyártásról sem döntöttek, már összedobtak egy versenypályára való verziót is. Itt aztán nyoma sincs unalmas dizájnnak. 
Vágólapra másolva!

Szűk két hónappal ezelőtt, a Tokiói Autószalonon mutatkozott be a Toyota S-FR koncepciója. A jópofa külsejű, kétüléses járgány igazi élményautózást ígér, persze csak akkor, ha gyártásba is kerül. A négy méternél is rövidebb kis sportkupé elég szériaközeli állapotban van, a most nyilvánosságra hozott versenyváltozat pedig tovább erősíti a gyártás lehetőségét.

Forrás: Toyota

Míg az utcai kivitel bohókás kinézetű, addig a pályaverzió sokkal agresszívabb látványt nyújt. Ehhez persze számos helyen hozzányúltak az eredeti karosszériához. A jókora első légbeömlő nagyobb lyukú rácsot kapott, illetve a kiálló keret erősíti a harcsaszáj-kinézetet.

Forrás: Toyota

A motorháztetőre szellőzőket vágtak, valamint (az utcai kivitelhez hasonlóan) az első perem megváltoztatásával szemöldököt kreáltak a fényszórókra, ez bevált trükk a morcosabb látványhoz.

Ehhez jönnek még az első lökhárítón lévő spoilertoldatok, a küszöbszélesítés, de hátulra óriási, vasalódeszka méretű szárny és szintén komoly diffúzor is került.

A kiegészítőkkel kicsit megnőtt az autó hossza,

de az még így is csupán 4,1 méter, viszont a magasság 1,27 méterre csökkent.

Forrás: Toyota

Az egy tonnánál kisebb önsúly jó alapot ígér a versenyzéshez, de egyelőre arról nincs információ, hogy mi van a motorháztető alatt.

Az utcai verzióban 1,2 literes háromhengeres turbóval találkozunk,

ami 115 lóerővel és 185 Nm-rel mozgatja az apró karosszériát. Az S-FR versenyváltozatának élő debütálása a január közepén nyíló Tokio Auto Salon-on lesz.