Leváltották az Audi fejlesztési főnökét

Stefan Knirsch Audi
Vágólapra másolva!
Matthias Müllert, a Volkswagen-konszern új vezérigazgatóját tették meg csütörtök éjjel az emissziós botrányba keveredett Audi új elnökévé, a német autóipari óriás zászlóshajójának számító márka egyúttal új fejlesztési főnököt is kapott.
Vágólapra másolva!

Müller, aki szeptember végén, a dízelmotorok emissziós értékét manipuláló szoftverek miatt kipattant botrány kirobbanása után került a 12 márkát tömörítő autóipari csoport élére, "visszatér az Audi AG felügyelőtanácsába, és azonnali hatállyal átveszi az elnöki posztot" – közölte a Volkswagen legnagyobb prémiummárkája, az ingolstadti Audi.

Matthias Müller Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Julian Stratenschulte

Müller Martin Winterkorn helyét foglalta el, akinek november közepén kellett távoznia erről a posztról, néhány héttel azután, hogy a Volkswagen-konszern elnöki székéből is fel kellett állnia.

Az Audi közleménye szerint közös megegyezéssel

távozott a cég fejlesztési igazgatója, Ulrich Hackenberg is, akit Stefan Knirsch vált ebben a funkcióban.

Hackenberget két hónapja függesztették fel állásából, két másik vezetővel együtt, akiknek közük volt a botrányban érintett V6-os dízelmotorok fejlesztéséhez.

Dr. Stefan Knirsch Forrás: Audi

A 65 éves Hackenberg a Volkswagen-konszern legnagyobb befolyású vezetői közé tartozott. 1985-ben csatlakozott az Audihoz, ahol aztán olyan fontos projekteket vezetett, mint az első Audi TT és A2 tanulmányautók kifejlesztése, az anyacéggel közösen az egyliteres fogyasztású Volkswagen XL1 kifejlesztése vagy a moduláris építőkészletek (MQB, MLB) tervének kidolgozása, amivel rengeteg pénzt spórolt meg a konszernnek. Hackenberg a szeptemberben távozott VW-vezérigazgató, dr. Martin Winterkorn bizalmi embere volt, ezért nem meglepő, hogy ő is otthagyta a céget.

Dr. Ulrich Hackenberg, a távozott fejlesztési főnök Forrás: Audi

Az Egyesült Államokban kipattant botrány miatt a Volkswagennek több millió autót kell visszahívnia. Európa legnagyobb autógyártója ugyanakkor már megkapta a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) engedélyét arra, hogy kijavítsa az érintett motorok több mint 90 százalékát.