Vérbeli sportkocsi lesz az új TVR

TVR sportautó előzetes
Vágólapra másolva!
Sokan vádolják a mai autógyártókat, hogy már a sportkocsikban is túlzottan behódolnak a környezetvédelmi előírásoknak, többek között a kis turbómotorokkal és a hibrid hajtásokkal. Az angol TVR egyiket sem alkalmazza a készülő új modelljénél, ami persze nem csoda, mert a régiekbe még ABS-t sem rakott.
Vágólapra másolva!

Néhány hónapja már felbukkantak az első pletykák, hogy a TVR 9 év gyártási szünet után új sportautót fog bemutatni, most viszont Les Edgar, a cég elnöke is hivatalos részleteket osztott meg a közönséggel. Először is kiadtak egy ízelítő képet, amely persze még csak a CAD tervezőprogram segítségével készült. Az biztos hogy jót jelent, hogy az autó főtervezője az a Gordon Murray, aki annak idején a McLaren F1-et is alkotta.

Forrás: TVR

Noha ezen a képen csak oldalról látható meg az autó, az már most látszik, hogy az újdonságra biztosan felfigyelnek majd az utcán. A nagyon rövid első-hátsó túlnyúlások, a lejtős orr- és farrész, no meg a hatalmas kerekek remek látványt ígérnek.Oldalnézetből egyébként a 2005-2006 között gyártott Sagarisra emlékeztet az újdonság.

Nem más ígér a TVR, mint hogy az új modelljük

lesz az első megfizethető árú, teljesen karbonkarosszériás, utcai használatra szánt autó.

A régi TVR Sagarisnak biztosan nem voltak motormelegedési gondjai Forrás: TVR

Nem kell attól tartani, hogy a gyönyörű külső alatt egy kis turbómotort találnánk, a TVR a Cosworth új fejlesztésű, ötliteres, szívó V8-asát szánja a motortérbe, a becslések szerint 450-500 lóerő körüli teljesítménnyel. Ez talán elég lesz az 1,1 tonnás kocsi tempós mozgatásához.

A Sagaris alig egytonnás tömegével és 385 lóerejével is igen impozáns menetteljesítményekre volt képes, várhatóan az új kupé is felveszi majd a versenyt még a nála erősebb ellenfelekkel is. A motor már a próbapadokon van, további információkat 2016 elején adnak ki, amikor már a gyártás helyét, a végleges formatervet, és az előzetes műszaki adatokat is megismerhetjük majd. Az biztos, hogy az első példányok legalább két év múlva kerülnek majd a vásárlókhoz.