Gombok helyett csak képernyők lesznek az Audikban

Audi műszerfal CES
Vágólapra másolva!
Úgy tűnik, ismét komolyabb átalakulás előtt áll az autóipar, legalábbis a gyártók sorban mutogatják, miként képzelik el a jövő utasterét. Az eddigiek alapján a nagy színes kijelzők és az újfajta vezérlési módok lesznek a legfontosabb elemek.
Vágólapra másolva!

Az Audi is a CES kiállítást választotta arra, hogy megmutassa, milyen műszerfal lesz a közeljövő modelljeiben. Hasonlóan a többi, már látott megoldáshoz, az Audi is nagyméretű kijelzőkkel, haptikus (tapintással érezhető) visszajelzéssel és gesztusvezérléssel képzeli el a jövő belterét. Nem csak a kormány mögé és a középkonzolra, hanem még a váltókar elé is beépítettek egy képernyőt, ezzel gyakorlatilag nullára redukálva a fizikai kapcsolók számát. A kormány mögötti fő kijelző gyártásban lévővel ellentétben 12,3 helyett már 14,1 colos, és AMOLED technológiát használ.

A beltér a tavaly ősszel bemutatott e-Tron Quattro koncepcióautó utasterének a továbbfejlesztése. A váltó előtti kijelző a klímát, az a fölötti a navigációt és az audiorendszert irányítja Forrás: Audi

A infotainment rendszer már az MMI fedélzeti rendszer legújabb verzióját használja, amely a hagyományos érintésen kívül különböző gesztusokkal is működtethető. A rendszer autó és autó közötti kommunikációt is lehetővé tesz, így időben értesülnek az utasok a különböző veszélyhelyzetekről, balesetekről, útlezárásokról. Természetesen az Audinál is komolyan foglalkoznak az önvezetési képességgel, ezt ők zFAS-nak nevezték el. Szenzorok, 3D kamerák és radarok összehangolt információi alapján képes az autó önállóan, emberi beavatkozás nélkül haladni.

Forrás: Audi

Az Audi a BMW-vel és a Mercedes-szel közösen nemrég megszerezte a Nokia HERE navigációs és térképszolgáltatását. Ezt szintén felhasználják és integrálják az önvezető rendszerbe, továbbá azt is közölték, hogy a 2017-ben bemutatkozó új Audi A8 már meg is kapja az önvezető technológiát, elsőként a kínálatban. Szintén fontos kiegészítő lehet majd a Fit Driver megoldás, amely viselhető okoseszközökkel elemzi a vezető állapotát, felismerve például a stresszt vagy a fáradtságot.