Nincs okosabb autó ma az új Mercedesnél

2016.01.11. 10:50

A Detroitban leleplezett új E-osztály technikája még az S-osztályén is túltesz, az alapára 11,86 millió forint.

Az új, tizedik generációs E-osztály elődjével összehasonlítva 4 centivel lett hosszabb (4,92 m), a tengelytávja 6,5 centivrel növekedett (2,94 m). Formája a mai Mercedes szedánok jellegzetes vonalait ismétli meg, emiatt kívülről nehéz lesz megkülönböztetni a C- és S-osztálytól.

Rekordot jelent a 0,23-as légellenállási együttható

Forrás: Mercedes-Benz

A hosszú motorháztető a kupészerű tetővonallal izgalmas sziluettet hoz létre, amely széles hátsó traktusban végződik. A feláras LED-fényszórók a lámpánként 84 darab egyenként vezérelhető, nagyteljesítményű LED által az úttestet kanyarban is pontos fényelosztással és nagy fényerővel világítják meg, vakítás nélkül. A szintén opcionális hátsó lámpák különleges csillagporszerű hatást keltenek, amit egy új fényvisszaverési technológia tesz lehetővé.

Az első légterelők, a motorháztető, a csomagtérfedél, az orr, valamint a hátsó rész nagy arányban alumíniumból készült

Forrás: Mercedes-Benz

Az alapverzió és az Exclusive line a klasszikus Mercedes-hűtőrácsot viseli a motorháztetőn található csillaggal.Az Avantgarde és AMG Line modellek viszont már sportos hűtőrácsot kapnak, középen nagy Mercedes-csillaggal.

Analóg műszerek helyett digitális kijelzők

Az új E-osztály műszerfala opcionálisan két óriási (12,3 colos), nagyfelbontású kijelzőből is állhat. A közös üvegburkolatuk alatt a két kijelző egyetlen szélesvásznú megjelenítővé olvad össze, amelyben a hagyományos műszercsoporthoz hasonlóan virtuális órák találhatók a vezető látóterében, valamint egy központi kijelző a középkonzol felett.

A szegmensben újdonság a fűthető kartámasz: az ajtókon és a középkonzolon található felületek fűtöttek

Forrás: Mercedes-Benz

Az E-osztály az első autó, amelynek kormánykeréken érintés-érzékeny vezérlő gombokat alakítottak ki. Ezek egy okostelefon felületéhez hasonlóan reagálnak a hosszanti vagy függőleges húzásokra, lehetővé téve a vezető számára a teljes infotainment rendszer használatát. A központi rendszer további vezérlői között található egy érintőfelülettel rendelkező vezérlő a középkonzolon, amely kézírást is képes felismerni, de van beszédvezérlés is.

Új a kis dízelmotor, eltűnt a kézi váltó

Az új E-osztály kétféle motorral lesz elérhető a piaci bevezetés idején: az E 200 név kétliteres, négyhengeres, 184 lóerős, turbós benzinmotort, az E 220 d pedig egy teljesen új, kétliteres, 195 lóerős dízelmotort takar, 3,9 literes átlagfogyasztással. Később a benzinesből 245, a dízelből 150 lóerős is lesz.

A piaci indulást követően további modellvariánsok lesznek elérhetőek, beleértve a konnektoros hibrid E 350 e-t, amely egy feltöltéssel 30 kilométernyi teljesen elektromos közlekedést tesz lehetővé, vagyis jogosult lesz a zöld rendszámra. A négyhengeres benzinmotor az elektromotorral együtt 279 lóerős rendszerteljesítményt kínál 600 Nm nyomatékkal.

Az opcionálisan elérhető Burmester high-end 3D surround audiorendszer 23 darab hangszóróval rendelkezik

Forrás: Mercedes-Benz

A legerősebb dízel a háromliteres E 350 d lesz hathengeres motorral, amely 258 lóerős teljesítménnyel és 620 Nm nyomatékkal rendelkezik. További variánsként csatlakozik a kínálathoz az E 400 4MATIC, melynek háromliteres, hathengeres biturbó benzinmotorja 333 lóerős. Az összes modell a kilencfokozatú automatikus váltót kapja szériában, kézi váltó nincs.

Akár adaptív légrugókkal is

Az új E-osztály alapáron acélrugókon gördül, de a magasságtól és a csillapítás feszességétől függően háromféle változat létezik: komfort futómű, sportosabb futómű 15 milliméteres ültetéssel, még sportosabb futómű adaptív lengéscsillapítással és szintén 15 milliméteres ültetéssel. Felárért felszerelhető szintszabályzós légrugózás is, amely automatikusan állítja az autó magasságát a sebességtől függően, de rossz úton gombnyomásra is megnövelhető vele a szabad magasság.

Sávot vált, és magától beparkol távirányítással

A Drive Pilot rendszerrel a Mercedes-Benz egy újabb lépést tett az autonóm közlekedéshez vezető úton. A távolságtartó rendszer autópályákon és országutakon nem csupán a megfelelő követési távolságot képes automatikusan tartani, hanem első ízbenkövetni is képes az elöl haladó járművet, egészen 210 km/h sebességig. A funkció nem csupán a fékezésektől és gyorsításoktól kíméli meg a vezetőt, de a sávtartásban és kanyarodáskor is segíti.

130 km/h sebességig a rendszer akkor is képes az elöl haladó járművet követni, ha az útfelfestések nem egyértelműek, vagy hiányosak. Ennek köszönhetően a Drive Pilot a járművezetőt dugókban vagy sűrű járműoszlopokban történő haladás során is tehermentesíti. A sebességkorlátozás-asszisztens a felismert sebességkorlátozásokat vagy a navigáció által ismert sebességhatárokat - például lakott területen belül 50 km/h-t vagy országutakon 90 km/h-t – magától betartja.

A hossz és a tengelytáv is nagyobb lett, a szögletes helyett ezúttal a kerek, íves formák dominálnak

Forrás: Mercedes-Benz

A Teslához hasonlóan már az E-osztály is kínál aktív sávváltás asszisztenst: amennyiben a vezető az irányjelzőt minimum két másodpercig működteti, az autó aktív kormányzással átsorol az adott oldali szomszédos sávba, amennyiben azt szabadnak látja.

Szintén új opciónak számító kikerülés-asszisztens: ha a járművezető egy veszélyhelyzetben kikerülési manővert hajt végre, a funkció kiegészítő kormányzás-rásegítéssel segíti a műveletet. Ez segít a sofőrnek abban, hogy a gyalogost kontrolláltan ki tudja kerülni, ezt követően pedig könnyebben visszaterelje a járművet a megfelelő helyzetbe.

Klasszikus hűtőráccsal is választható

Forrás: Mercedes-Benz

Mindezeken felül az új E-osztály extralistája a következőkkel bővült:

  • Távirányítású parkolássegéd: egy okostelefonos alkalmazás segítségével ez a rendszer lehetővé teszi kívülről az E-osztály parkolóházakban és parkolókban való önálló ki- és beparkoltatását, így szűk parkolóhelyeken is kényelmes be- és kiszállást biztosít.
  • Car-to-X kommunikáció: a világon először az E-osztályban széria a Car-to-X megoldás. A mobilhálózat alapú információcsere a többi, például előttünk lévő járművek információit felhasználva messze előrelát. Ezáltal a járművezető az eddigieknél korábban értesülhet a fenyegető veszélyekről, például egy, az út szélén veszteglő lerobbant járműről, de például akár kemény esőzésekről vagy csúszós úttestről. Az új E-osztály az információkat fogadja és egyben szórja is.
  • PRE-SAFE oldalirányú impulzus: felismert oldalütközés esetén a rendszer az ütközés oldalán a másodperc töredékrésze alatt felfúj egy légkamrát, ami az első ülések oldaltámaszában található. Így nagyobb lesz a távolság az ajtótól, az utasokra ható erők pedig mérséklődnek. 
  • PRE-SAFE Sound: ez a rendszer a belső füli emberi reflexre alapoz (stapedius reflex). A rendszer felismert ütközésveszély esetén a jármű hangszóróin keresztül egy rövid, hangos hangjelzést szólaltat meg, ami kiválthatja a stapedius reflexet, ami az utasok fülét ’természetes zajcsillapítással’ felkészíti a baleset erős zajterhelésére.
  • Digitális járműkulcs: ez a rendszer a Near Field Communication (NFC) technológián alapulva lehetővé teszi, hogy saját okostelefonját használhassa a tulajdonos kulcsként.

A február 1-től érvényes magyarországi induló listaár a Mercedes-Benz E 200 modell esetében 11,86 millió forint, míg az E 220 d modell esetében 12,52 millió forint.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK