Hibridként a legerősebb a Volvo S90

Car Makers Reveal New Models At N. American International Auto Show In Detroit GettyImageRank3 Business FINANCE INDUSTRY Retail Land Vehicle HORIZONTAL Manufacturing USA CAR North Michigan Detroit Volvo Car Show Blocked Terms Photography MERCHANDISING Det
DETROIT, MI - JANUARY 11: Volvo introduces the S90 at the North American International Auto Show on January 11, 2016 in Detroit, Michigan. The show is open to the public from January 16-24. Scott Olson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A svédek új nagyautóját már korábban bejelentették, de csak most, a Detroiti Autószalonon tartotta világpremierjét az S90. Végre azt is elárulták, milyen motorok dolgoznak benne, de nagy meglepetések nincsenek, az XC90-hez hasonlóan minden motor kétliteres és négyhengeres.
Vágólapra másolva!

Az öreg S80-as már nem tudta felvenni a versenyt a konkurenciával, köztük az Audi A6-ossal, a Mercedes E-osztállyal és az 5-ös BMW-vel, de most az új S90 újra komoly ellenfél lehet a németeknek. Az elegáns limuzin a Volvo új dizájnelvét követi, orra az XC90-esre hasonlít, benne a jellegzetes T-alakú LED csíkot tartalmazó fényszórókkal, amelyet "Thor kalapácsának" hív a svéd gyártó.

A Volvo standján Detroitban az S90 van a középpontban Forrás: AFP/2016 Getty Images/Scott Olson

Magát a külsőt és belsőt már megismerhettük a korábbi bemutató során, ám eddig nem volt nyilvános, hogy milyen erőforrások mozgatják majd a méretes testet. Az alapmodellben egy kétliteres dízel dolgozik, ami kétféle kivitelben kérhető. A D4-es jelölésű 190 lóerőt és 400 Nm-t, míg a csak összkerékhajtással elérhető, dupla turbós D5-ös már 235 lóerőt és 480 Nm-t ad le. Előbbi 4,1, utóbbi 5,1 literes átlagfogyasztással rendelkezik az európai mérési szabvány szerint.

Csak a leggyengébb dízel fronthajtású, a többi összkerekes Forrás: Volvo

Akit kevésbé érdekel a fogyasztás, az a szintén kétliteres, kettős feltöltésű (turbós-kompresszoros) T6-os benzinesre is szavazhat, ez már 320 lóerős, ám a nyomatéka "csak" 400 Nm, amivel nem előzi meg a dízeleket. Ezt is csak összkerékhajtással kínálják. Európában várhatóan egy gyengébb, fronthajtású T5-ös benzinest is bevezetnek majd.

Forrás: Volvo

A T6-os felett is van még egy lépcső, a hibrid T8-as. Ebben a T6-os benzinmotorja a 88 lóerős, hátsó tengelyt hajtó villanymotorral együtt 407 lóerőt és 640 Nm-t ad le, amivel az autópályán sem fog szégyenkezni a nagy Volvo. Átlagos használat mellett a fogyasztása állítólag a dízelekével összevethető,

persze az 1,9 literes gyári értéket nem szabad komolyan venni.

Forrás: Volvo

Az új S90-ben sem kell aggódnunk a biztonság felől, az autóban széria a 130 km/h-ig sávtartó kormányzásra képes Pilot Assist, a radaros tempomat, illetve a balesetveszélyre figyelmeztető IntelliAssist rendszer is. A szenzorok immár nem csak a gyalogosokat, kerékpárosokat, hanem a nagyobb méretű állatokat is felismerik, és ha szükséges, az S90 önállóan fékez előttük az ütközés elkerülése érdekében.