A Google nyilvánosságra hozott egy friss jelentést, amely a saját önvezető rendszerének legfrissebb tesztelési eredményeiről szól. 2015 szeptember 24. és november 30. között összesen 424 331 mérföldet, azaz közel 700 ezer kilométert tettek meg a tesztautók Amerikában. Ezalatt összesen 272 technikai problémát jegyeztek fel, ezek között hardveres és szoftveres eset egyaránt volt.
Csak 13-szor fordult elő az, hogy a sofőrnek át kellett vennie az irányítást,
mert olyan veszélyhelyzet állt elő, amit a robotpilóta magától nem tudott kezelni.
Ugyanakkor az egy évvel korábbiakhoz képest jócskán sikerült növelni a megbízhatóságot. Míg 2014 utolsó negyedévében még átlagosan 600 mérföldre jutott egy hiba, addig egy évvel később már 2900 mérföldre nőtt ez a szám.
Ha csak a biztonsági incidenseket számoljuk, akkor ott is jócskán javult az arány, a korábbi 6000 mérföldes átlagról 9000 mérföldre. Ugyanakkor a Google azt hangsúlyozza, hogy a hibák száma nem teljesen reprezentatív, mivel nagyobb részük a valós forgalomban nem okozott volna balesetet, még akkor sem, ha a sofőr nem vette volna át az irányítást.
Az amerikai cég egyébként kétféle autóval, a teljesen elektromos Google Koala prototípussal, valamint speciálisan átalakított Lexus RX 450h-val teszteli és fejleszti saját önvezető rendszerét, ezen felül szimulátort is alkalmaznak.
A Google egyelőre Carlos Gosh, a Renault-Nissan elnökének véleményét osztja, aki szerint
2025 előtt nem fogunk látni valódi, teljesen önvezető autókat az utakon.
Ezzel szemben a Tesla vezére, Elon Musk kitart amellett, hogy ők lesznek a világon az elsők, akik ilyen járművet dobnak a piacra, már két-három év múlva.