Ledobta a díszes köntöst, de így is izgalmas az új Alfa Giulia

Alfa
Vágólapra másolva!
Az Alfa Romeo először a sportváltozatot mutatta be az új Giuliából, de végre lerántották a leplet az alapmodellről is.
Vágólapra másolva!

Megfordította a szokásos sorrendet az új Giuliával az Alfa Romeo, és először a QV sportváltozatot mutatta meg a modellre régóta váró közönségnek. Genfben végre a cicoma nélküli változatok is bemutatkoztak, és nem jelentenek akkora visszalépést, mint amitől sokan tartottak. Sőt.

Harald J. Wester, az Alfa Romeo vezérigazgatója mutatta be a Giuliát Genfben. Egyszer véletlenül Giuliónak nevezte Fotó: Gulyás Péter

A Giulia kétliteres turbós benzinmotorja kezdetben 200 lóerős teljesítménnyel lesz kapható, de még idén egy 280 lóerős változat is csatlakozik hozzá. A 2,2 literes dízel 150 és 180 lóerős változatban kérhető, később lesz egy 210 lóerős is, valószínűleg két turbóval. A kézi váltó hatfokozatú, a feláras automata nyolc. Minden változat alapból hátul hajt, de lesznek összkerekesek is,.

A súlyelosztás 50-50 százalék a két tengelyen Forrás: Alfa Romeo

Az autó gyártásának beindítását többször is elhalasztották, de több csúszás most már nem lesz, a genfi bejelentés szerint március 15-én elindulnak a szalagok, az első példányt április 15-én szállítják le a vevőjének.

Jók az anyagok, de a kidolgozás még nem éri el a német prémiumok szintjét Forrás: Alfa Romeo

A tömegre immár nem lehet panasz, a 150 lóerős 2,2 literes dízellel és kézi váltóval 1374 kiló a Giulia, több helyen is karbonszálas anyagot használtak az olaszok, ezért a karosszéria a legmerevebb a szegmensben. Már ez az alapmodell is 0,96 g-s oldalgyorsulásra képes, de az 510 lóerős QV-nél ez az érték már 1,15 g. A QV 100 km/h-ról mindössze 32 méter alatt áll meg.

A légellenállási alaktényező csak 0,25 Forrás: Alfa Romeo

A kocsihoz rendelhető lesz mechanikus sperrdifferenciálmű és aktív lengéscsillapítás is, a kormányzása pedig a legdirektebb a szegmensben, ütközéstől ütközésig alig több mint kettőt fordul.
A 180 lóerős dízelmotorral a fogyasztás 3,8 liter, a százra gyorsulás pedig 6,9 másodperc a gyári adatok szerint.

A QV a gyors üléspróba alapján elég tágas, még hátul is, ami ezért előnyös, mert az ülések hátulja kőkemény szénszál. Az anyagok a legjobbak, amit az Alfától valaha láttunk, de a gombok még nem mozognak olyan finoman, mint egy Audiban. Az Alcantara borítású kormányt nagyon széles tartományban lehet állítani, és a fogása is remek.