Élőben is lenyűgöző a világ leggyorsabb autója

Bugatti Chiron
Vágólapra másolva!
Csak 500 darab készül majd a Veyron 1500 lóerős utódából, amelynek ára átszámítva 883 millió forint. A várakozásokkal ellentétben a Chriron nem lett hibrid, ráadásul a tömege is nőtt, de ez a vásárlókat aligha fogja érdekelni, mert ismét ez lesz a világ leggyorsabb szériaautója.
Vágólapra másolva!

Az új Bugatti adatai lenyűgözőek: 420 km/h-s végsebesség, 1500 lóerő, 1600 Nm nyomaték, 2,5 másodperces gyorsulás 100 km/h-ra, és 6,5 másodperc 200 km/h-ra. De legalább ilyen meggyőzőek az arányai is, szédítően néz ki 4-4 ledes fényszórópárjával, félkörív ajtókivágásaival, erőtől duzzadó sárvédőivel. Mesés kildolgozású az utastere is.

Agresszív lett a nyolc fényszórótól Fotó: Gulyás Péter

Annak ellenére javultak a Chiron menetteljesítményei a Veyronhoz képest, hogy a tömege 155 kilóval nagyobb, 5 kiló híján már eléri a 2 tonnát. Az ára 2,85 millió euró, átszámítva 883 millió forint lesz, ami magyarországi forgalombahelyezésnél változhat.

A hátulja kissé befejezetlennek tűnik, eltűntek a kerek lámpák Fotó: Gulyás Péter

Az autót Wolfgang Dürheimer, a Bugatti vezére mutatta be óriási tömeg előtt a Genfi Autószalonon. Elmondta, hogy a 30 tesztautóval 500 ezer kilométert teszteltek, és azt is, hogy ezzel a kocsival

ismét meg fogják dönteni a Guinness sebességrekordot.

Egyelőre a Chiron végsebessége hivatalosan közúton 420 km/h, de pályán valószínűleg sokkal többet is ki lehet hozni belőle, mivel a 300 lóerővel gyengébb Veyron 431 km/h-ra volt képes. Az utódmodell számított csúcstempója 463 km/h.

Ennyien várták a bemutatót a genfi pavilonban. Dürheimer elégedetten tekint cége termékére Fotó: Gulyás Péter

A Veyronból csak a nyolcliteres, W16-os motor koncepciója maradt meg, de a motor minden részletét átdolgozták. Ezentúl kétfokozatú lesz a turbófeltöltés: eleinte csak két, kisebb tehetetlenségű feltöltő dolgozik, és a másik kettő csak 3800-as fordulatszám felett áll munkába.

Alapból 380 km/h a végsebesség, a 420 km/h-hoz kell egy ún. sebességkulcs, ami állít a motorvezérlésen és az aerodinamikán Forrás: Bugatti

Megmaradt a hétfokozatú duplakuplungos váltó és az állandó négykerékhajtás, de hátra egy fejlett aktív differenciálmű került, amely képes változtatni a jobb és bal oldali hátsó kerékre jutó nyomaték nagyságát, ami növeli a kanyarsebességet, és megkönnyíti a driftelést.

Ötféle vezetési üzemmód létezik, a futóművet fel lehet emelni a fekvőrendőrökhöz Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Uli Deck

A megállásról meredek szögbe felcsapódó hátsó szárny és Forma-1-es technológiájú karbon-kerámia tárcsafékek gondoskodnak, amelyek elöl 420, hátul 400 mm átmérőjűek. Ezekkel a fékekkel 31 méter alatt áll meg 100 km/h-ról. A kocsi aktív légterelőkkel is rendelkezik, amelyek kanyargós úton növelik a leszorítóerőt, „csúcssebesség” üzemmódban pedig csökkentik a légellenállást.

Széltében és magasságában is tágasabb lett a kétszemélyes kabin Forrás: Bugatti

A Chriron 4,54 méteres hosszához 2,04 méteres szélesség és 1,21 méteres magasság tartozik, ami azt jelenti, hogy 8 centivel hosszabb, 4-gyel szélesebb, és 5-tel magasabb, mint a Veyron. Elöl 285/30 R20, hátul 355/25 R21 méretű, speciálisan a számára fejlesztett Michelin abroncsokon fut.