Forradalmi és olcsó hibrid autókat fejlesztenek Kínában

geely hibrid
Vágólapra másolva!
Alacsonyfeszültségű, 48 voltos elektromos rendszerrel működő benzines-elektromos hibrid autókat fejlesztenek kínai autógyárak. Ez lehet a jövő?
Vágólapra másolva!

A 48 voltos villanymotorok bőven elegendő teljesítménnyel rendelkeznek a jármű nagy energiaigényű berendezései, mint például a szervokormány működtetéséhez, és hatékonyságuknak köszönhetően energia-megtakarítást lehet velük elérni.

Az AlixPartners LLP tanácsadó vállalat számításai szerint a 48 voltos hibrid járművekkel 15 százalékos fogyasztáscsökkentést lehet elérni, kisebbet a 200 voltos hibridekkel elérhető 25-30 százaléknál. Ár-érték arányban azonban ezek az autók nagyon is versenyképesek lehetnek.

A lítium-ion akkumulátortechnológia ugyanis 48 volton nagy hatékonysággal biztosítja az elektromos áram tárolását. A 48 voltos járművekbe emellett jóval kevesebb akkumulátort kell beépíteni, mint a 200 voltosakba, ami azon túl, hogy kevesebb többlettömeget jelent, még az árat is nagymértékben csökkenti.

Forrás: Geely

Az AlixPartners szakértője szerint a 48 voltos technológiában az a legjobb, hogy 30 százalékkal olcsóbban nyújtja a hibrid járművek előnyeinek nagy részét. A Geely és a FAW várhatóan két éven belül be is mutatja 48 voltos modelljeit.

A 48 voltos akkumulátorokat gyártó amerikai A123 Systems - amelyet 2013-ban vásárolt meg egy kínai befektető, és jelenleg a Wanxiang Group tulajdonában van - az idén kezdi meg 48 voltos akkumulátorok szállítását a kínai autógyáraknak.

"Az összes nagy kínai autógyár vagy már az ügyfelünk, vagy tárgyalásokat folytatunk velük" - mondta Jason Forcier, az A123 Systems vezérigazgatója, megjegyezve, hogy 2020-ra az új kínai autóknak már jelentős része 48 voltos elektromos rendszerrel rendelkezik majd.