Lenyomta a Porschék királyát a pillekönnyű Lotus

Lotus 3-Eleven
Vágólapra másolva!
A pillekönnyű 3-Eleven gyorsabbnak bizonyult versenypályán, mint a korábbi rekorder 918 Spyder. Ezúttal nem a Nürburgring, hanem a Hockenheimring volt a köridőmérés helyszíne.
Vágólapra másolva!

A neves Sport Auto magazin minden tesztelt autójának leméri a köridejét a Hockenheimring rövid változatán. A szériagyártású autók között eddig a Porsche 918 Spyder tartotta a rekordot 1:06,3-as idővel, de most a Lotus 3-Eleven megdöntötte a rekordot, igaz, mindössze egy tizeddel.

A 3-Eleven a valaha volt legdrágább utcai modellje a hetheli gyártónak Forrás: Hans-Dieter Seufert

A Lotus körideje valószínűleg még jobb is lehetett volna, ha nem utcai gumival, és nem mindössze 8 fokos hőmérsékletben került volna sor a tesztre.

A tető nélküli Lotust a Toyotától származó 3,5 literes, 460 lóerős kompresszoros V6-os motor hajtja, nem is akárhogy: a százas sprint 2,9 másodpercig tart, a végsebesség 290 km/h. Mivel a Lotus száraz tömege mindössze 890 kilogramm, egy tonnára több mint 500 lóerő jut.

Toyota-blokkos motor hajtja Forrás: Hans-Dieter Seufert

Ez szenzációs adat, de a 887 lóerős, 1,6 tonnás Porsche 918 Spyder ebben még jobb: 1 tonnára 554 lóerő jut, ráadásul az összkerékhajtás miatt neki csak 2,6 másodperc is elég a 100 km/h eléréséhez.